בשיחה עם ראש מערכת החדשות של "הג'רוזלם פוסט", מעיין הופמן, במסגרת הוועידה השנתית של העיתון, הסבירו ד"ר שפיר בוטנר, מנהל בית הספר לפרמדיקים של מגן דוד אדום, ופרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א, כיצד נרתם מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, לעמוד בחזית הלחימה ולקיחת הדגימות לנגיף בישראל, וזאת בנוסף לפעילות השגרה.

לדברי ד"ר בוטנר, במהלך הגל הראשון האחריות על דגימות הקורונה הייתה על מד"א בלבד. כעת, בגל השני, מד"א פועל בשיתוף פיקוד העורף וקופות החולים כאשר הנדגמים מקבלים הפניה מקופות החולים, וצוותי מד"א בשיתוף פיקוד העורף לוקחים את הדגימות במתחמים ובנוסף בבתיהם של החולים, במוסדות הסיעודיים ובקרב תלמידי הישיבות. מד"א מסייע בדרכים נוספות: הארגון מטפל בחולי קורונה המאושפזים בביתם ומעביר מטופלים ממלונות הקורונה לבתי החולים, ולהפך.

פרופ' שנער, שעסקה בחקר פלסמה של הדם במשך יותר מ־30 שנה, הסבירה כיצד פלסמה המכילה נוגדנים של חולי קורונה לשעבר משמשת לטיפול בחולי קורונה במצב בינוני וקשה. הניסויים הקליניים הראו תוצאות מבטיחות עד כה – חולים שקיבלו פלסמה עשירה בנוגדנים ב־72 השעות הראשונות עשויים לפי הממצאים להבריא מהר יותר. עד היום אספו שירותי הדם של מד"א 7,827 מנות פלסמה.

פרופ' שנער הוסיפה כי בנייתו של בנק הדם של ישראל ברמלה אמורה להסתיים בקרוב. המתקן יהיה בגובה שש קומות – שלוש קומות מעל האדמה ושלוש קומות מרתף – והוא יהיה מוגן מפני טילים ואיומים אחרים.