פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו פרסם פוסט שבו הוא "עושה חשבון נפש" ומתנצל בפני החברה הישראלית על כך שלא הצליח למנוע את הסגר המלא, ובפני החברה החרדית.  "יום הכיפורים הוא זמן לחשבון נפש והתבוננות אישית, חברתית ולאומית. גם אני, עושה חשבון נפש. לצערי, לפני כשבועיים, בשל התחלואה העולה וגואה, נאלצתי להמליץ על סגר במדינה, שנכנס לתוקפו לפני עשרה ימים. בכל מקרה ובכל רמת תחלואה היינו נדרשים להידוק ההגבלות בתקופה זו. זהו צו שעה הכרחי לצערי כדי למנוע פיקוח נפש".

קורונה - פרופ' רוני גמזו בדיון בוועדת החוקה. צילום: דוברות הכנסת

"אני מצטער על כך שאנו נדרשים להתפלל הערב ׳כל נדרי׳ בתנאים של סגר וצמצום התקהלויות", הוסיף. "כך גם יהיה, קרוב לוודאי, בקהילות היהודיות בכל העולם. בעת הזו של סליחה ומחילה - אבקש זאת מכל אזרח ואזרחית בישראל, על שלא הצלחתי למנוע את הסגר המלא; לכל אדם שפרנסתו נפגעת; שחייו הופכים קשים יותר; סליחה מיוחדת מהציבור החרדי, שראה באמירותיי ובהחלטותיי פגיעה בו, בקהילתו ובמנהגיו. כל מה שאמרתי, המלצתי או החלטתי, נבע מנסיוני למנוע פיקוח נפש בכל ציבור במדינת ישראל". לפי דוח אמ"ן שפורסם לפני החג, מספר החולים הקשים עלה ביותר מפי עשרה בשלושת החודשים האחרונים.

בתוך כך, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, פנה שלשום במכתב חריף לראש אגף התקציבים במשרד האוצר, על רקע המצוקה התקציבית בעקבות ההתמודדות עם מגיפת הקורונה. "פתחנו את הבוקר עם 117 מטופלים, מהם 25 בטיפול נמרץ", כתב במכתב שפורסם בחדשות 13. "אני מרגיש שהשארתם אותנו לבד, כמו ביום כיפור, שם נשארו חיילים לבד במוצבים לגורלם. כל מה שאתם אומרים, לא עומד מול הצרכים שלנו בטיפול בחולים ובשמירה על הצוות שימשיך לתפקד, וזה עוד לפני החורף. אני פונה למצפון שלכם. אנא תפעלו מיידית ותעשו את מה שמדינה שפויה חייבת לעשות - זה בידיים שלכם".