סיוון כהן שוחחה היום (חמישי) עם רונן קרסו, סמנכ"ל שיווק ב'איסתא הולידייס' על כניסתה המשוערת של יוון לרשימת המדינות האדומות. "כנראה שיוון הולכת להפוך לאדומה, אם היא נסגרת - אין יוון". הוא הודיע גם כי רשימת המדינות המעודכנת, אלו המותרות ואלו שאינן, תראה אור ב-31 לחודש זה. "אני בהחלט לא איש של בשורות", אמר קרסו. 

"איזה בלגן הא, אפילו שרת התחבורה מירי רגב אומרת שאחת משתי המדינות האדומות שמקבלת תיירים מישראל ללא הצורך בבידוד הופכת לאדומה, איך אתם נערכים לדבר הזה?"
"נתחיל בזה שאתמול הייתה ועדת תעופה ושרת התחבורה מירי רגב הייתה בנמל אשדוד, היא עלתה בזום ואמרה שכנראה יוון הולכת להפוך לאדומה, אך עדיין כמובן אין משהו רשמי. כל שיוצא היום לחו"ל, דינו כמו לפני 30 שנה, מי שהיה יוצא היו מוחאים לו כפיים ועושים לו נפנוף ידיים בחזור. אז ראינו די הרבה אנשים, משהו כמו עשרת אלפים אנשים שהיו בחודש האחרון ביוון, אין מה להיערך. אם יוון נסגרת אז אין יוון. בואו נודה על האמת, שיוון תוך שבועיים שלושה קצת פחות אטרקטיבית".

אבל קורים שני דברים. אחד, ישראלים שכרגע נופשים שם לא לקחו בחשבון שכשיצטרכו לחזור תחול עליהם חובת בידוד, והדבר השני, בכל זאת, למרות שמזג האוויר הרבה פחות אטרקטיבי, אלו לא זמנים רגילים, רוצים לנשום קצת ורכשו מכם חבילות וכרטיסים ליוון. מה יהיה איתם?"
"לגבי השאלה הראשונה, הוציא אתמול משל"ט תעופה, שזה גוף שנותן נתונים נכונים, שבכל מקרה רשימת המדינות הבאה תהיה ב-31 לאוקטובר, זאת אומרת יום ראשון הבא או שבת הבאה. כך שכרגע נכון לעכשיו אין בעיה עם אלו ששם. לגבי מי שנוסע, בהחלט כמו כל מדינה אחרת אם סגור - לא נוסעים, אלא אם כן רוצים לחזור לבידוד של שבועיים. אז זה ככה עם ארה"ב, טורקיה ומדינות אחרות. אני בהחלט לא איש בשורות, לא לאנשי הסקי, באמת שאף אחד לא חשב שנהיה במצב הזה, גם לפני חצי שנה אבל זאת המציאות. אין כרגע דברים יותר מדי מעודדים, אגב גם איטליה ככל הנראה ביום ראשון הולכת להיכנס לרשימת המדינות האדומות, גם שם התחלואה עלתה בצורה משמעותית, זו המציאות".

יש עוד מדינות אם אתה ככה מזכיר, יש עוד מדינות שאנחנו צריכים לדעת שנכנסות לרשימה?
"לא, מדובר כרגע בעצם רק על סרביה שתישאר ברשימה כנראה, לא קיבלנו עדיין אינדיקציה אבל שמענו את אותם דברים, נכון לעכשיו זה בדיוק המצב. אני יכול להגיד לך שסין, שזו הדוגמה הטובה ביותר לקידמה, הפעילות המקומית חזרה כמעט למה שהייתה לפני תחילת הנגיף, אבל הפעילות הבינלאומית שזה מה שמעניין, היא כרגע 20% ממה שהייתה בשנת 2019. כלומר, גם סין שאנחנו מדברים כמדינה שכרגע עם אפס תחלואה בשיטות שלהם כמובן, אבל העסק לא חוזר, זאת אומרת, התעופה, התיירות, בתי המלון, כל מה שהתרגלנו, הדברים הטובים של החיים כרגע בהולד".

נתניהו ומירי רגב בנתב"ג. צילום: איתי בן און - לע"מ

אתה לא איש בשורות איך נאמר. יש לך מושג רק מה עם ההחזרים הכספיים של כל אותם אנשים ויש לא מעט כאלה שהזמינו עוד חופשות מראש לפני שנה וכן הלאה? אנחנו רואים שהיו לא מעט ועדות בכנסת אבל הרבה מאוד אנשים לא קיבלו את כספם בחזרה מחברות התעופה".
"נכון מאוד, הבעיה מאוד גדולה, אפשר להגיד לפחות אצלנו אני יודע שמשהו כמו 80% קיבלו והשאר טרם החזירו. לי יש חובת החזר עד יום שבת הקרוב למרות שגם אל-על, ארקיע וישראייר אמרו אתמול שזה בלתי אפשרי זה לא ישים, ביקשו עוד שלושה חודשים להכניס כסף, אני מקווה ומעריך שהכסף יוחזר, בהנחה שהחברות עדיין יעמדו על מקומן. אין מצב שהחברות ימשיכו לטוס בטווח הארוך כאשר הם לא יחזירו כספים לאנשים, אבל זה בהחלט משהו שלוקח הרבה זמן לצערי".