משרד החינוך ומשרד הבריאות הכריזו היום (שישי) כי הגיעו להחלטה משותפת לפיה בתי הספר יוכלו לקיים פעילות חינוכית בשטח פתוח. אמנם החלטת משרדי החינוך והבריאות, הביאה לשינוי התקנות האוסרות קיום פעילויות חינוכיות בשטחים פתוחים, אך יש לציין כי לשם כך נדרשים בתי הספר לעמוד בהנחיות מחמירות

על הפעילות להתקיים בקבוצה של תשעה תלמידים לכל היותר, זאת כאשר הקבוצות הן קבועות ואנשי הצוות המלווים אותן קבועים אף הם. כמו כן, על כל משתתפי הפעילות, צוותים חינוכיים ותלמידים כאחד, חלה החובה לעטות מסכות בכל עת, פרט לזמני האכילה והשתייה במהלך הפעילות הספורטיבית.

ילדים הולכים לבי''ס  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ילדים הולכים לבי''ס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד צוין בהחלטה כי על המשתתפים לשמור על מרחק של שני מטרים, ולהקפיד על כך שהפעילות לא תכלול מגע בין התלמידים לצוות החינוכי או בין התלמידים לבין עצמם. עוד נציין כי המרחק המפריד בין קבוצה אחת לשנייה לא יפחת מ-100 מטרים.

"תלמיד או עובד הוראה שהיו 'במגע הדוק עם חולה קורונה' לא ישתתפו בפעילות", הדגישו משרדי הבריאות והחינוך והוסיפו כי תלמידים שחזרו ממדינה שהחוזרים ממנה מחויבים בבידוד, לא יוכלו להשתתף אף הם בפעילות, זאת על פי צו בידוד הבית בתקופה זו. נדגיש כי התקנות יובאו לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב, והן תצאנה לפועל בכפוף לאישורה. הנחיות מסודרות בנושא יופצו למוסדות החינוך.

יו"ר המועצות האזוריות וראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', בירך על החלטת משרד החינוך לאשר באופן חלקי את המתווה שהגיש מרכז המועצות ללימודים של תלמידי בתי ספר במרחבים פתוחים: "לימודים במרחב פתוח ובקבוצות קטנות אינם מסכנים את התלמידים ואת צוותי החינוך ועומדים במגבלות שקבעה הממשלה".

עם זאת, חג'ג' קרא לממשלה לאשר לימודים גם במבנים ביישובים ושבהם יהיה אפשר לשמור על ריחוק חברתי. "גם את זה הצענו במתווה שהגשנו ואין כל סיבה שלא לאשר את הלימודים במתכונת זו. ביישובי המועצות כבר הוכשרו מבנים לקליטת תלמידים. זה יסייע מאוד להתמודדות בני הנוער עם המצב".

בתוך כך פנו היום חג'ג' ויו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס במכתב לשר החינוך יואב גלנט, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, ובו ביקשו להעביר לידיהם את הסמכות והאחריות להפעיל לימודים עד השעה 13:00 לכיתות א'-ד'.