רשת המלונאות "קלאב הוטל" פרסמה היום בפני ועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת את הערותיה בנוגע להצעת החוק להפיכת העיר אילת ל"אזור ירוק" של תיירות. הרשת הכריזה כי היא מברכת על הרעיון וכן מודה לראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, אך ישנם מספר תיקונים שיש לבצע על מנת להפוך אותו לכלכלי.

"קלאב הוטל מבקשת את כבודכם לשקול בחיוב את ההערות של עיריית אילת, של התאחדות בתי המלון, כמו גם את אלו של קלאב הוטל אשר יפורטו להלן, ואשר לעמדת קלאב הוטל הינן חיוניות על מנת לאפשר את המתווה המוצע ובלעדיהן, קלאב הוטל חוששת, יהפוך המתווה לבלתי כלכלי", נכתב במכתב ששלחה הרשת.

עוד נכתב כי "אין טעם במתווה המוצע – ואף אין לכך היתכנות כלכלית – כאשר המלונות והסביבה אינם יכולים לספק לנופשים ולאורחים חווית נופש מלאה, ובכלל כך לאפשר לנופשים ולאורחים להינות משלל האטרקציות והחוויות שניתן לקיים במהלך נופש. זאת ועוד, אחת מהתכליות המרכזיות של המתווה המוצע הוא לאפשר לבעלי העסקים באזור הירוק – שמרביתו הינו תלוי תיירות – להתפרנס. לכן, אין טעם במתווה מבלי לאפשר את פתיחת אתר התיירות והמסעדות". 

"ראשית, מוצע לקבוע כי במועד שבו תותר פתיחת מסעדות, בריכות וחדרי כושר ברחבי הארץ, תוסר חובת קיום הבדיקות בכניסה לאזור המיוחד. זאת, על מנת שהאזור המיוחד לא יפגע כתוצאה מההכרזה עליו ככזה, ביחס לכלל הארץ. שנית, וכפי שאף ציינה עיריית אילת, חיוני לאפשר את פתיחת אתרי התיירות והמסעדות באזור הירוק, שאם לא כן, לא תהיה סיבה לנופשים להגיע לאזור.

"שלישית, יש להתנות את המתווה, באפשרות לקיים בדיקות מהירות בכניסה לאזור הירוק (כמו גם בשדות התעופה או במקומות אחרים בארץ), וזאת לא רק לתושבי האזור, אלא גם (ואולי אף בעיקר) לאורחים. החובה להציג תוצאות של בדיקות שנעשו לכל היותר 48 שעות לפני הכניסה לאזור, עלולה להרתיע אורחים רבים ואף לצנן את רצונם לצאת לחופשה. רביעית, מוצע ומבוקש לאפשר קיום כנסים באזור הירוק, ובכלל כך לאפשר באזור לקיים הרצאות, הופעות וכיוצא באלה. העונה הקרובה היא העונה הרלוונטית לקיום כנסים, כאמור, ובלעדיהם, הביקוש יהיה מצומצם מאד וממילא לא בטוח שתהיה היתכנות כלכלית להפעלת המלונות באזור הירוק", נכתב עוד בהצעת הרשת.

עוד נכתב: "בהקשר זה יכול המתווה המוצע אף לתת מזור (ולו חלקי) לאומנים ולאנשי הבמה, אשר תהיה להם אפשרות להופיע בקלאב הוטל ובאזורים הירוקים ולהתפרנס גם בימים קשים אלה, וזאת כמובן בכפוף למגבלות. באותו אופן עמדה קלאב הוטל על הצורך לאפשר למלונות להפעיל את כלל המיתקנים, לרבות חדרי כושר, ספא, אולמות כנסים, הופעות ועוד. מבחינה בריאותית, לנוכח העובדה שמדובר באזור ירוק וסטרילי יחסית, אין סיבה למנוע כנסים והופעות. קלאב הוטל סבורה, כי יש לאפשר קיום בדיקות מהירות בכניסה לאזור הירוק (כמו גם בשדות התעופה או במקומות אחרים בארץ)".