מגמת הירידה בתפוסת האשפוז במחלקות הקורונה נמשכת. דוגמה לכך היא במרכז הרפואי לגליל בנהריה. לאחר שמיצב עצמו בחודשים החולפים כבית חולים המצוי בסכנת קריסה מפאת "הצפה" של חולי קורונה בקרוב ל־200 מטופלים - הודיע אתמול בית החולים כי בשתי מחלקות הקורונה מאושפזים כעת 31 חולי קורונה: 19 במצב קשה, עשרה במצב בינוני ושניים קל. 

על רקע המגמה של ירידה במספר חולי הקורונה הנדרשים לאשפוז ביחידות מבודדות ייעודיות, ובצל החשש מהצפה מחודשת של בתי החולים בשבועות ובחודשים הבאים בשל תחלואת חורף טיפוסית, נרשמת מגמה אחרת של פתיחת יחידות חדשות בבתי החולים למחלימי קורונה. 
אתמול הצטרף בית החולים זיו שבצפת למגמה זו, עם פתיחתה של המרפאה הייעודית. מדובר ביחידה רב־תחומית, שבמידת הצורך תפנה את המטופלים לבדיקות משלימות.

רוני גמזו בביקור בבית החולים זיו (צילום: מגן ישראל)
רוני גמזו בביקור בבית החולים זיו (צילום: מגן ישראל)

בראש המרפאה יעמוד ד"ר כמאל אבו ג'בל, מי שמשמש בתפקיד מנהל טיפול נמרץ קורונה ומחלקת התפרצות. בבית החולים הסבירו כי "כמו בכל הארץ, גם בצפון, אנשים רבים שהחלימו מקורונה דיווחו שהם סובלים מתסמינים שונים אשר נותרו בגופם מאז חלו. בעקבות כך מצאו לנכון לתת מענה לאותם מחלימים ולפתוח עבורם מרפאה ייעודית".

לדבריו של מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ' סלמאן זרקא, "אנו מאמינים כי נכון להמשיך ולהעניק את הטיפול הנדרש, גם עבור מחלימי הקורונה אשר עדיין סובלים מתופעות ומתסמינים מתמשכים".