ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ערכה היום (ראשון) תדרוך לתקשורת ברקע העלייה בתחלואה בקורונה בשבוע האחרון ושעות לאחר התפטרותו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו. 

"היום נפתחו חנויות הרחוב ואני קוראת לעם ישראל להיזהר, אין שוטר ופקח בכל מקום אז לשים לב למגבלות, 4 אנשים בתוך החנות, לא להתקהל", אמר אלרעי-פרייס בפתח דבריה. "הפתיחה הזו נעשית ביום שבו מדדי התחלואה בעלייה ואנו צריכים להיזהר שלא נגיע לאיבוד שליטה על המגפה". היא העריכה כי "עד סוף השבוע נודיע על קיצור רוחבי של תקופת הבידוד ל12 יום".

היא הדגישה כי העלייה בתחלואה משותפת לכל האוכלוסייה. "התחלואה עולה בכל המגזרים, לא ייחודי למגזר זה או אחר", הבהירה. "במגזר הכללי מקדם ההדבקה עומד על 1. משרד הבריאות אמר מההתחלה שההתנהלות מול המגפה צריכה להיות לפי נתוני התחלואה ולא לפי תאריכים ביומן. כל עוד נראה נתוני תחלואה שלא מאפשרים פתיחה נוספת נבקש לעצור ולהמתין". 

בהמשך, התייחסה להתפטרותו של גרוטו: "רוצה לנצל את הבמה כדי להודות לו על שנים של עשייה מקצועית כשהלב במקום הנכון, זכיתי לעבוד לצידו מספר חודשים ורוצה להגיד לו תודה על תרומתו רבת השנים למערכת".

ד''ר שרון אלרעי-פרייס בתדרון (צילום: דוברות משרד הבריאות)
ד''ר שרון אלרעי-פרייס בתדרון (צילום: דוברות משרד הבריאות)

כזכור, בשבוע שעבר הזהיר מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן כי "הנתונים מהימים האחרונים מעידים באופן ברור על עצירה בירידת התחלואה וכן על עלייה במקדם ההדבקה ברמה הארצית" וציין: "אם תימשך המגמה הנוכחית, לאור ההקלות שבוצעו ואלו אשר עומדות על הפרק, צפויה עלייה מחודשת בתחלואה כבר בתקופה הקרובה". 

גם פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, שצפוי לסיים השבוע את תפקידו, הזהיר מפני הנתונים המדאיגים. "אנו עומדים על 600-700 מקרים ליום. נעצרנו במגמת הירידה המהירה שהייתה. עם חזרת האנשים למעגל החיים, העבודה והחינוך, ראינו עלייה חדה בתחלואה בישראל. העלייה במקדם ההדבקה מהווה בעיה גדולה להחלת השלב השלישי במתווה היציאה מהסגר שתוכנן ל-15 בנובמבר", אמר.