מגיש חדשות 12 עופר חדד שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM וסיפר בכאב על דודו בן ה-58, שהלך לעולמו ממחלת הקורונה: "זה אדם שופע חיים וחיוניות, הומור ופעלתנות, שהקורונה תפסה אותו פתאום. המשפחה מפורקת, זו חוויה נוראית לראות את סבתי, כמעט בת 90, קוברת את בנה".

אז אתה יצאת בסוג של מסר אישי ונשמח לשמוע אותו כאן אצלנו.
"כן, האמת שהתבשלתי איתו שבוע או משהו כזה, אבל אתן את ההקשר למאזינים: לפני כשבוע נפטר דוד מאוד קרוב שלי ושמו מצליח חדד, הוא היה בן 58, אח של אבא שלי. מצליח היה מאושפז חודש ימים באיכילוב, וזכה לטיפול יוצא דופן, אבל לצערנו נפטר מקורונה. כשהחלו לקבל את ההודעות על הנפטרים הראשונים מהקורונה בישראל, וכשאמרו שמדובר בחולים עם מחלות רקע אז נלוותה לזה מאין תחושה שמדובר במישהו שנגזר גורלו ממילא. לאט לאט התחלנו להבין שזה גם כולל אנשים סוכרתיים, אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה, ואז אחרי חודשים בהם אנחנו משדרים את המציאות המטורפת הזו פתאום זה מגיע קרוב קרוב. אח של אבא נדבק בקורונה לפני משהו כמו חודש וחצי, ואז מצבו מתחיל להידרדר ובמוצאי שבת מתקשרים אליי הילדים ואומרים לי שהם צריכים שאעזור להם בשכנוע לפנות אותו לבית החולים. הוא אדם ששרד פיצוץ מטען בלבנון, ועבר עוד כמה דברים בחיים שלו".

וגם איש צעיר... בן 58.
"זה בהחלט צעיר, ועם כמה שהתיק הרפואי שלו הוא לא תיק לגמרי פשוט זה אדם שבאמת הקורונה תפסה אותו, מדובר באדם שהיה מתחיל את היום שלו מאוד מוקדם, שופע חיים וחיוניות, הומור ופעלתנות". 

אתם יודעים איך הוא נדבק?
"לא. לא. וזה גם היה המסר. כלומר, אני מאוד התלבטתי האם להביא את ענייני האישיים למסך, אבל עצרתי לחשוב, גם בשבעה, על השאלה הזו שאתה שואל. סביר להניח שמי שהדביק אותו לא היה מודע לזה שהוא חולה בכלל או שהוא הדביק אותו. מדברים על זה שאנשים שנפטרים נמצאים בקצה של החברה, אז הוא היה באמצע. זה באיזשהו מקום המסר. החוויה נוראית, לראות את סבתא שלך שהאריכה ימים בצלילות מדהימה קוברת בן כשהיא לקראת העשור התשיעי לחייה, ולראות את המשפחה שלו מתפרקת כי הוא באמת היה איש פעלתן ויוצא דופן, ואחד האנשים הקרובים ביותר אליי. מי שחושב שמי שמת מקורונה הם אנשים שממילא עמדו למות אז לא. אם אני יכול לשתף בעוד תובנה שהדהימה אותי אז זו השבעה - אתה אומר שאולי הזעזוע ילווה במשהו את האנשים שמגיעים לשבעה, אבל אתה מגלה אנשים מכל שכבות האוכלוסייה, כולל אישה שבנה הוא רופא, שאתה צריך להסביר להם שהם צריכים לעטות מסכה על הפנים ולא ללחוץ ידיים".