מיזם חדש בשם "אוזן קשבת" הושק לאחרונה עבור קשישים שלא דוברים עברית וסובלים מבדידות, שהחריפה בחודשים האחרונים בעקבות משבר הקורונה. הקשישים, ובתוכם וניצולי השואה, הם הנפגעים הקשים ביותר מהמגיפה, לאור העובדה שהם נמצאים באוכלוסיית הסיכון הגבוה ביותר, ולכן מרביתם נאלצים לשהות בבתיהם בסגר מתמשך מבלי להיפגש עם חברים ובני משפחה.

בניסיון להפיג את בדידותם, קמו בחודשים האחרונים מיזמים רבים שמחברים בין ניצולי שואה וקשישים לבין נוער ומתנדבים. עמותת לחיות בכבוד הצטרפה למאמץ, ובימים האחרונים השיקה כאמור את המיזם "אוזן קשבת", שמעניק תמיכה טלפונית וסיוע לניצולי שואה ולקשישים דוברי יידיש ורוסית.

במסגרת המיזם, מתנדבים צעירים דוברי שפות אלה מתקשרים לניצולי השואה ומשוחחים עמם. המתנדבים מסייעים להפיג את בדידותם של הקשישים, ומעניקים להם סיוע גם בתחומים פרקטיים כמו קניית תרופות ומזון. המיזם פועל כיום ברחובות ובבת ים ונותן מענה לכ־200 ניצולי שואה וקשישים. מהעמותה נמסר כי בעתיד צפוי "אוזן קשבת" להגיע לערים נוספות.

עוד נמסר כי לא רק צעירים דוברי שפות זרות מתנדבים בעמותה. גם סלבריטאים שונים הושיטו יד ובעיקר אוזן קשבת במסגרת התנדבות בעמותה. כך למשל השחקניות מיקי קם וחני נחמיאס הגיעו לאחרונה לרחובות, שם שוחחו עם ניצולת שואה בשם בלה, שחלקה עמן את חוויותיה בתקופה האחרונה.

דוד בקייב, רכז המתנדבים בפרויקט, הוסיף: "'אוזן קשבת' הוא מיזם חדש ומרגש שגדל מיום ליום. בעזרת תמיכה של מחלקות הרווחה והקליטה בעיריות, איתרנו את הקשישים וניצולי השואה שסובלים מבדידות. יצרנו עמם קשר, שאלנו אותם מה הקשיים שלהם ומה הצרכים, ואז חיברנו בין מתנדבים לקשישים. כ־50 מבין כל אותם קשישים נזקקו לסיוע בהבאת מזון לבתיהם, אבל כולם, ללא יוצא מהכלל, נזקקו למישהו שיקשיב להם ויפיג את בדידותם".