סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס הבוקר (רביעי) לסוגיית החיסונים בראיון בכאן ב', והבהיר כי לא יהיה חיסון לכל האוכלוסייה: "אנחנו יודעים את ההשפעה של קורונה על אנשים בריאים וצעירים, ואפשר לקחת את הסיכון. ההסתכלות של החברות היא לראות כמה אוכלוסיית סיכון יש לכל מדינה ולתת לפי זה".

הוא סיפר כי: "יש מגעים לכל אורך התקופה האחרונה, כבר חודשים רבים, עם כל החברות המובילות בעולם שמייצרות חיסונים. חלק מהמגעים הבשילו וחלק לא. בסוף, מדינת ישראל נלחמת על החיסונים האלה, אנחנו עושים עבודה מקיפה כדי להשיג אותם". 

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

לא חשבנו מראש שכדאי לייצר קשר עם כולן?
"אנשים ניסו לעשות הכי טוב שהם יכולים, ואני בטוח שנוכל לתחקר אחורה ולומר שהיו טעויות. להיכנס למה קרה בדיוק, כשאנחנו באמצע משא ומתן אסור לי. אני אופטימי ואני אומר לך שאני מאמין שבכפוף להצלחת הניסויים של החברות האלה נראה חיסונים בישראל בטווח זמן של חודשים, לא שנים". 

אז עד כה לא עשינו את זה?
 "יש פקודת על שקיימת ועבדו עליה והיא לא נוצרה היום. לא קראתי אותה לעומק ואני לא יודע אם יש התייחסות למקררים במינוס 70 מעלות. יש צוות מיוחד שקם ובודק את ההשלכות וההיערכות. הנושא של הפצת החיסון - יש הרבה שאלות שמתעוררות ואנחנו מדברים על זה לאורך תקופה ארוכה. אנחנו רק בשבועיים האחרונים התחלנו לגעת בנושא. ההיערכות תושלם לפני שיהיה פה חיסון".

לרוב המדינה לא יהיה חיסון?
"אני לא יכול להתייחס למספרים. במקרה של 'פייזר' צריך שתי מנות לאדם. לא מדובר על רכישה של 9 מיליון, יכול להיות שיהיו פה מספר חיסונים שיגיעו ויהיו אפקטיביים. כמו בשפעת, קודם כל מחסנים אוכלוסייה רגישה". 

יהיו חיסונים לכולם?
"התשובה היא לא. ראינו את השפעת הקורונה על אנשים צעירים ואפשר לקחת את הסיכון. קודם נחסן אוכלוסיות בסיכון".