ועדת הקורונה בכנסת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון התכנסה אתמול (שני) לדיון במתווה החזרת חדרי הכושר, במהלכו הבהירו נציגי משרד הבריאות כי אין צפי לפתיחת הענף. שאשא ביטון טענה כי ההנחיות לא ברורות ואין בהן הגיון ואמרה: "כושר הוא לא מותרות - זה בריאות". 

"אורח חיים בריא הוא הכרחי לבריאות הציבור. בשנים האחרונות קידמו נושא זה ועודדו כושר, שחייה וספורט עממי ופתאום קטעו זאת באבחה אחת", אמרה אתמול במהלך הדיון בוועדה. "ההנחיות חסרות הגיון, כך שמותר אימון אחד על אחד – אך לא בתוך בית עסק המיועד לכך, גם אם הוא פתוח". 

היא הוסיפה כי "הנתונים היום נמוכים מאלה שהיו כאשר הכריז פרופ׳ גמזו שמדינת ישראל ירוקה אז לא ברורה ההפחדה והדהירה לסגר שלישי ולא ברור מדוע ענף הספורט שחיוני לבריאות הציבור נותר סגור גם בעת הזו. בסוף אוגוסט ישראל הייתה ירוקה, למרות שענפים אלו נפתחו - כלומר לא הם גרמו לתחלואה, והיום- עדיין הענפים האלו סגורים. יש להפסיק עם המסרים הכפולים ולקבל החלטות תחת מסגרת ההיגיון״. 

יואב רם, מנהל תחום בקרה במשרד התרבות והספורט ציין כי על-פי הנחיות הממשלה ישנו אישור להעביר פעילות ספורט אך לא בבית העסק, "ואת ההיגיון קשה לי להסביר".

אביחי שגב, אחראי מדיניות בלשכת מנכ"ל משרד הבריאות השיב כי "אנו ערים למצוקה, ומשרד הבריאות מכיר בחשיבות הגדולה של ענף הספורט. בשבועות האחרונים אנו צופים בעליית התחלואה. בחדרי-הכושר ישנה סכנת תחלואה גבוהה, ועל-פי החלטות הממשלה כרגע אין צפי לפתיחה של ענף-הכושר. מאחורי כל החלטה יש הגיון - ישנה תחלופה גבוהה של אנשים במקומות האלו, וישנה פעילות גופנית ללא מסיכה". 

ד"ר אריק הס, מנהל המחלקה לחיסוני שגרה במשרד, הוסיף כי "רוב האנשים שנדבקו בקורונה אינם יודעים היכן נדבקו - ולכן לא-נכון לומר שאין הדבקה בחדרי-הכושר". לדבריו, על-פי הנתונים בידיו 466 איש נדבקו בפעולות ספורט - מהם 148 בחדרי-הכושר, ו-152 בפעילויות בחוץ. "עלינו להסתכל על המכלול: חדרי הכושר הם מקום ללא ריחוק-חברתי, תוך אימון גופני ללא מסיכות, נתונים שעלולים להגביר את התחלואה. אנחנו במגיפה עולמית - זהו מצב חדש ועלינו לשקול את הפעולות שלנו, ואני לא מכיר מדינות שפתחו את חדרי הכושר".