בנוף הגליל החלו הבוקר בביצוע בדיקות קורונה לכל תלמידי בתי הספר ולא רק לצוותים החינוכיים כפי שהיה עד כה. הבדיקות מתבצעות במסגרת ״מגן בחינוך״, תכנית שמטרתה לשמור על בתי הספר פתוחים על ידי בדיקות קורונה שבועיות לתלמידים (בכפוף לאישור ההורים). בית הספר "כסולות" הוא בית הספר הראשון שמפעיל את המיזם באמצעות העירייה, משרד הבריאות, משרד הביטחון ופיקוד העורף.

"הבדיקות בוצעו בסדר המופתי בזכות ההיערכות המדהימה של צוותי החינוך בהנהלתה של אורית יאיר יחד עם מנהל החינוך בעירייה, ממונה הקורונה ואנשי משרד הבריאות, הביטחון ופיקוד העורף שעשו מעל ומעבר על מנת להנעים את שהיית התלמידים במבדק", אמר ראש העיר רונן פלוט. ואכן, התלמידים עצמם העידו שהבדיקה הלכה תיק-תק  וללא כאב או אי נעימות. "זה דגדוג קטן באף וזהו", סיפרו התלמידים.

ראש מינהל החינוך בעירייה ד"ר עינבל ווינברג שיבחה את ההיערכות והנכונות של בתי הספר לשתף פעולה ולקחת חלק בתכנית. "הבדיקות הן הדרך היחידה למנוע את שרשרת ההדבקה ולוודא את שלומם של ילדינו שנמצאים בבתי הספר, בני משפחותיהם והצוותים", אמרה.

ראש העיר פלוט קרא לכל ההורים לשתף פעולה ולאשר את הבדיקה שמתבצעת פעם בשבוע. "נוף הגליל נכון להיות היא עיר צהובה, מצבנו בסדר אבל כולנו רואים מה קורה מסביב ומוטלת עלינו האחריות לעשות פעולות אופרטיביות לקטיעת מעגלי ההדבקה ולא  דיבורים באוויר", אמר פלוט, וציין כי גם בעירייה בוצעו בדיקות יזומות לכל העובדים ונתקבלה תשובה שלילית. "נקווה שכול התלמידים יקבלו תשובה שלילית אבל רק בקורונה", סיכם פלוט בחיוך.