המשימה לקבוע תור לקבלת חיסון נגד קורונה עדיין הייתה אתמול מאתגרת, והמוקדים של כללית ומכבי שוב לא עמדו בעומס הגדול של הפונים.
"ניסיתי מהבוקר להשיג את המוקד של כללית כדי לקבוע תור, אבל השיחות התנתקו", סיפרה תושבת ותיקה בתל אביב. גם הניסיון להגיע פיזית לסניפים ולקבוע תור הסתיים במפח נפש. "אין לנו תורים. מחכים שיגיעו עוד חיסונים ממשרד הבריאות. כשיגיעו החיסונים תקבלו הודעה", אמרה פקידה באשנב קבלה של קופת חולים במזרח תל אביב.

חיסוני הקורונה של פייזר מגיעים לבית החולים קפלן. צילום: גלעד שעבני שופן, המרכז הרפואי קפלן

"אני רוצה כבר לגמור עם זה ולקבל את החיסון. עד מתי נמשיך להמתין?", תהה תושב ותיק. "מצד אחד רואים תמונות של ידוענים, גם צעירים, שמתחסנים, אבל אנחנו צריכים להיות ראשונים. אני מבין שרוצים לעודד באמצעותם את קבלת החיסונים, אבל חשוב לתת את החיסונים למי שקודם כל רוצה".

גורם באחת מקופות החולים התייחס ללחץ על המוקדים ואמר: "הקדימו את המבצע בשבוע. מה ציפו? שנהיה מוכנים ברגע? בלי שום התראה, פשוט החליטו לפתוח את החיסונים לכל בני ה־60 פלוס ואנחנו צריכים להיות בחזית. היה ברור שיהיה לחץ. גם אם היה חשש שחלק לא ירצו להתחסן – אפילו 5% שרוצים זה לחץ עצום שאין לנו דרך לעמוד בו".

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה לעומסים: "מוקד השירות הטלפוני קיבל מאז יום חמישי אחר הצהריים עשרות אלפי שיחות לקביעת תור לחיסון. העומס יצר עיכוב במענה על אף ההיערכות הנרחבת למבצע החיסונים. אנו מתנצלים על העיכוב ופועלים לחזור בימים הקרובים לכל מי שהשאיר פרטים. לפי הנחיית משרד הבריאות, יכולים להתחסן בימים הקרובים בני ובנות 60 ומעלה בלבד. כל מי שגילו נמוך מ־60 מתבקש להמתין לפתיחת האפשרות להתחסן גם לקבוצות נוספות".

משירותי בריאות כללית נמסר: "משעות הבוקר נרשם ביקוש אדיר לזימון תורים לחיסוני קורונה. המוקד תוגבר במאות נציגים. יש לזכור שהמבצע החל מוקדם מהמתוכנן. אנו מתנצלים על זמני ההמתנה, מעודדים לראות את ההיענות לחיסון, מבקשים להתאזר בסבלנות ופועלים שכל פונה יקבל מענה".