ברקע הקריאות לסגור את כלל מערכת החינוך עקב התחלואה בקורונה, בעיריית פתח תקווה לא המתינו וקיבלו החלטה לסגור את בית הספר 'בית יעקב' ברחוב סעדיה גאון במרכז העיר לחמישה ימים, החל מהיום (ראשון) ועד ליום שישי, בעקבות זינוק בתחלואה בקרב התלמידות. 

במקום נרשמה מהומה קלה כאשר עשרות תלמידות הגיעו הבוקר לבית הספר ונתקלו בראש העיר, רמי גרינברג, כשהוא מלווה במאבטחים, וההורים אף הזמינו למקום משטרה. ההורים טענו כי הוא פועל בניגוד לחוק וכי אין לו סמכות להחליט על סגירת בית הספר, כינו אותו "בריון" וצעקו "בושה למשטרת פתח תקווה". 

סערה בבית הספר בית יעקב בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

כאמור, ההחלטה על סגירת בית הספר הגיעה לאחר ש-10 תלמידות חלו וגורמי המקצוע המליצו להשהות את הלימודים כדי למנוע התפרצות תחלואה המונית. ראש העיר רמי גרינברג הסביר כי מדובר על תחלואה שהתפזרה בין הכיתות, ולכן החליט לסגור על מנת למנוע את התפשטות התחלואה בבית הספר.

במהלך השבוע האחרון בית הספר לא שיתף פעולה עם פניות העירייה, וסירב לסגור את שעריו. המפקחת רותי אלמליח, שאחראית על החינוך המוכר שאינו רשמי חרדי-בנות, אמרה שהם ערים למתרחש, ואמרה שהיא סבורה שאין זו סמכות העירייה לסגור את בית הספר. 

"לצערי אנחנו עדים היום למשחק פוליטי ולא מעבר לכך, כאשר לנגד עיניי עומדת בריאותו של הציבור, זו חובתי כראש עירייה, וכך אפעל ללא מורא וללא משוא פנים חרף כל ההתלהמות וההתבטאויות הגסות שהופנו לעברי", מסר גרינברג.

"מלכתחילה הסברנו כי אנחנו רוצים לבצע בדיקות על מנת לאבחן את רמת התחלואה בבית הספר ונתקלנו בחוסר שיתוף פעולה. נכון להיום בבית הספר 10 תלמידות שמאומתות כחולות ואיש צוות אחד, כאשר התלמידות שאומתו כחולות נמצאות בפריסה במספר גדול של קפסולות, ומכאן שלא ניתן לאבחן ולזהות את מקור התחלואה, מה גם שלא ניתן בשלב הזה לסגור את בית הספר חלקית", הסביר.

"על מנת לבלום את החשש להתפרצות התחלואה במוסד קיבלנו החלטה מקצועית, עניינית, חרף התנגדות של ההורים, לסגור את בית הספר כולו, לבצע בדיקות באמצעות 'מגן בחינוך', ועוד יומיים, עם קבלת התוצאות, נעשה ניתוח מקסימלי ועל פיו נוכל להחליט אם לפתוח או לסגור את בית הספר. כל רעשי הרקע אינם ראויים, שכן המטרה שלי, כפי שהדגשתי, היא למגר את התחלואה ולשמור על בריאות הציבור", סיכם ראש העיר.

בתוך כך, בבית ספר אחר בעיר, 'ברכת יעקב' ברחוב הרצל, נודע כי חלו 40 תלמידים ואנשי חינוך - אך במוסד הסתירו את הנתונים. אתמול יצר בערב מנהל בית הספר קשר עם ראש העיר והודיע לו על החלטתו לסגור עצמאית את בית הספר.

בית הספר בית יעקב בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
בית הספר בית יעקב בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

חברי סיעת יהדות התורה בעיריית פתח תקווה, הרב ישראל פרידמן והרב שמעון ברגמן, דרשו לקיים דיון חירום בעניין סגירת בית הספר, ומסרו: "הבוקר נחשפנו למראות ועדויות מבית יעקב של החינוך העצמאי. 'סוף מעשה במחשבה תחילה' ומוטב היה לחסוך מהילדות הרכות וצוות המורות התנהגות בריונית ללא כל סמכות". 

"כפי שציינו אמש הסמכות להורות על סגירת בית ספר היא של משרד החינוך בלבד. אין מן הראוי שעובדי עירייה ימנעו ממורות ותלמידות להיכנס בשערי בית הספר ואנו דורשים דיון חירום במועצת העיר על כך".

"אנו מצטערים צער רב שראש העיריה נמנע מהידברות עם ההורים ועם הנהלת בית הספר והורה על סגירתו ללא סמכות, ואף הגיע פיזית למקום לאכוף זאת. קשה להתעלם מן התחושה שבמקום לדאוג לבנית כיתות והרחבה של בית הספר (ואפילו התקנת מעלית מתוקצבת לילדה נכה מעוכבת בעיריה מזה שנתיים), מגיעים לבית הספר רק במקרים כאלו".

"בהתייעצות עם חכ"י יהדות התורה וגדולי ישראל, אנו קוראים לכל הנוגעים בנושא להימנע מאלימות ושיח מפלג ומתסיס ולפעול אך ורק לפי הנחיות משרד החינוך והממשלה".