משבר הקורונה, על שלל קשייו ואתגריו, הביא קבוצת חברים שבימים כתיקונם היו רגילים להיפגש על כר הדשא הסינטטי, בכדורגל השבועי, להקים מיזם של הרצאות ספורט ועל הדרך גם לתרום לקהילה. את הפרויקט יזמו רותם זומרפלד, יקיר פורטל ואסף נחום, ומשכו אחריהם עשרות אנשים.

״באמצע הסגר, כשהבנו שזה לא הולך להיגמר במהירות, התחלנו להרגיש שהמפגש השבועי של הקט רגל שלנו ובעיקר הביחד חסר לנו מאוד, חשבנו מה ניתן לעשות על מנת להמשיך להיפגש למרות שאסור.

אורי אוזן במפגש הזום (צילום: טוויטר)
אורי אוזן במפגש הזום (צילום: טוויטר)

״החלטנו לקחת את הכלי הכי משמעותי של הסגר, הZOOM- ולארגן מפגשים באותן שעות ששיחקנו, רק במקום כדור – עם אוכל, עכבר ומסך". אומר זומרפלד (41, ר"ג) ממקימי המיזם, שנקרא ״אקסטרה טיים״.
 
נחום הוסיף: ״תחילה הרעיון החל מהרצאות של חברים, שסיפרו על המקצוע שלהם, ועל דרכים לעזור למי שנפגע מהקורונה. משם עלה הרעיון להזמין דמויות שונות מעולם הכדורגל להרצות ולדבר בפתיחות על הקריירה שלהם ועל מצב הספורט בישראל״. 

יקיר פורטל (34, גבעתיים) השותף למיזם מספר: "הראשונים להיענות לפנייה היו אורי אוזן ודקל קינן שמיד נרתמו. הם הציעו שנעשה את זה מעניין ויחד נאסוף מכל משתתף סכום סמלי שילך לתרומה. אז פנינו לכרמל שאמה הכהן ומחלקת הרווחה בעיריית ר"ג ויחד מצאנו קשישים שזקוקים לעזרה בסלי קניות, חובות וחשבונות שלא שולמו". 

אחרי אוזן וקינן עוד שמות מעולם הכדורגל החליטו להשתתף במפגשים. שמות כמו בן שהר, שביט אלימלך, מאור מליקסון ועיתונאי הספורט אורן יוסיפוביץ' (הפודיום) לקחו חלק ודיברו בפתיחות כשבמקביל, עוד ועוד משתתפים נוספו למעגל שהפך להיות נגיש גם אל מעבר לחברים הקבועים. מפגשי הזום, שאורכים בערך סביב השעה, רובם ככולם על טהרת הספורט. הן בפן המקצועי והן בפן החברתי. 

דקל קינן במפגש הזום (צילום: צילום מסך)
דקל קינן במפגש הזום (צילום: צילום מסך)

״האינטראקציה מול המרואיינים היא כמו שיחה בין חברים, הם מאוד אמיתיים ומודעים לכך ששום דבר מהשיחה לא ידלוף החוצה. כל משתתף בזום יכול לשאול אותם מה שהוא רוצה. יש הרבה סיפורים שהם לא לציטוט, סודות של מאחורי הקלעים ואפילו שמענו כמה סקופים שלא תקראו באף ראיון לתקשורת" מוסיף רותם. 

״אקסטרה טיים" גדלה בצורה מרשימה, שכבר עשרות אלפי שקלים נאספו ועזרו לאנשים. 

אמא שלפתע נתקעה בלי אוכל לסוף השבוע, קשיש ששולם לו החשמל ובעיקר הערבות ההדדית שאומרת שגם מהבית אפשר לעשות טוב. הקשישים גם יודעים שהם יכולים ליצור קשר בכל שעה ולקבל מענה. 

מי יודע, אולי אקסטרה טיים תהפוך לזום החברתי הראשון, כך כשגם שתגמר הקורונה, המיזם עצמו ימשיך ויהווה דרך שבה תורמים ומשפיעים על הסביבה הקרובה, עם כמה שיותר משתתפים ותורמים.

סלי מזון שנתרמו לקשישים (צילום: פרטי)
סלי מזון שנתרמו לקשישים (צילום: פרטי)