סערת הלוויות בירושלים: המשטרה פתחה בבדיקת התנהלות המארגנים ובני המשפחה בשתי הלוויות ההמוניות שנערכו בראשון האחרון בירושלים. מדובר בהלוויה של הרב שיינר, ראש ישיבת קמניץ, בה השתתפו כמה אלפים בודדים ועוד קודם לכן, הלוויתו של הרב סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, שבה השתתפו כעשרת אלפים אנשים.

חרדים בהלווית הענק בירושלים בניגוד לכללי הסגר והקורונה (צילום: רויטרס)
תנ"צ עופר שומר, מפקד מרחב ציון במשטרה על לוויית הרב סולובייצ'יק. צילום: דוברות המשטרה

לנוכח הפרת התקנות החמורה והבוטה וכן הביקורת הציבורית הנרחבת בעקבות קיומן של שתי הלוויות המוניות שיש בהן כדי להוות מדגרה להפצת נגיף הקורונה, החליטו באגף החקירות והמודיעין (אח"מ) לפתוח בבדיקת שתי ההלוויות האמורות לרבות בכל הקשור למארגני ההלוויות וגורמים המעורבים בקיומן .

בשתי הלוויות נראו אלפי משתתפים כשמרביתם המכריע לא עטו מסיכות על פניהם במרחב הציבורי, לא שמרו על ריחוק חברתי וחסמו צירי תנועה בדרכם במסע ההלוויה עד לבית העלמין הר הצל בירושלים.

גורמים המעורים בפרטים ציינו כי לא ברור עתה אם ניתן יהיה לפתוח בחקירת האירועים במישור הפלילי וזאת בשל היעדר אפשרות לאתר סעיפי עבירה ולייחסם למארגני ההלוויות או בני המשפחות שכן אין ראיות לכאורה למעורבותם בהגעת ההמונים להלוויות. בכל מקרה, אם המשטרה תחליט על פתיחה בחקירה, זו לא תיפתח אלא מיד לאחר תום ימי השבעה, היינו בראשון הבא.

חרדים בהלווית הענק בירושלים בניגוד לכללי הסגר והקורונה (צילום: רויטרס)

כזכור, תת ניצב עפר שומר, מפקד מרחב ציון במשטרה, דיבר הבוקר ב-103FM בזכות המשטרה, ואמר כי "ההחלטה שלא לפזר את הלווית הענק בירושלים מנעה קרע בעם. אפשר לפזר כל הפגנה, אבל במחיר של שפיכות דמים אני מעדיף לנצל כלים אחרים. מנענו התכנסות גדולה יותר, חילקנו קנסות ומנענו קרע בעם, כאן זה לא ניו זילנד".