שר התרבות והספורט חילי טרופר שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וגינה את התקיפות נגד מפלגתו ונגד שר הביטחון בני גנץ, באשר להתנגדותו למתווה פתיחת הסגר. הוא התייחס לכך שנתניהו האשים את גנץ כי יש לו "דם על הידיים", ואמר: "זהו ניסיון פוליטי מסוכן". כמו כן, הבהיר כי כחול לבן לא רואה בסגר שיטת עבודה, אך לקראת הדיון שיתקיים היום טען: "נלך יחד עם ההסכמות בין משרד הבריאות למשרד החינוך".

מה הפוזיציה שתפסתם נגד כל משרד הבריאות והדרג המקצועי.
"אני מעריך את האנשים של משרד הבריאות וגם גנץ, אנחנו מבינים שמצד אחד התחלואה קשה מצד שני גם הבריאות, זה סיפור יותר רחב מאשר עמודת החולים בקורונה. יש את עניין המשק והכלכלה, לכן אנחנו מחפשים פתרונות יותר מאוזנים, אבל ממש לא נגד עמדת משרד הבריאות".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה על פתיחת מערכת החינוך (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)

הם לא רוצים לפתוח את הסגר ואתם מתעקשים.
"ממש לא, אנחנו אומרים להתחיל פתיחה מאוד זהירה ואחראית, גם את המתווה שהערב נדון בו בקבינט, על פתיחת מערכת החינוך, רק בערים ירוקות, צהובות ואולי כתומות. אנחנו נלך יחד עם ההסכמות בין משרד הבריאות למשרד החינוך. הסיפור של הדרכון הירוק חייב להתחיל לצאת לדרך, אתה רוצה לתמרץ אנשים להתחסן? אם כולם סגורים באותה מידה מה עשיתם? בוא נעזור למי שבירוק, לאט זהירות ובאחריות, אף אחד לא קורא להשתולל, אנחנו לא שם".

שמת לב שבהדלפות האלה של ישיבת הצעקות, יש פה יד שמנסה להטיל מעכשיו את האשמה על אלפי המתים הבאים חלילה שיבואו עלינו, על בני גנץ.
"נשמע שגם ההדלפות כמו דברים אחרים, הן מגמתיות. גם לפני ההדלפות, רה"מ מאשים את בני גנץ שיש לו דם על הידיים, זה אדם שכול החיים שלו רק מציל חיים. גלנט לא רוצה לפתוח וכץ רוצה לפתוח, התמונה היא הרבה יותר מורכבת ולעולם לא אעלה על דעתי להאשים מישהו אחר שיש לו דם על הידיים".

אם אלרעי פרייס מתחננת ונחמן אש מבקש וכל הדרג המקצועי אומר שמסוכן בנתונים האלה לפתוח את הסגר, ואתם לוחצים לפתוח אז מישהו יהיה אחראי לתוצאות.
"יש ממשלה והיא כולה אחראית, זה לא שאנחנו יכולים לקבל החלטות לבד. יש פה אחריות משותפת, לפעמים מחלוקות ענייניות, ויש פה ניסיון פוליטי ומסוכן בעיניי להגיד מראש שאם תעלה התחלואה ויהיו מתים - גנץ אשם, אז לא. יש בתוך אנשי המקצוע מחלוקות, לא כולם באותה עמדה, משרד הבריאות קיבל את המתווה שכחול לבן הציעה. סגר זה לא תוכנית עבודה, אי אפשר חודשים להחזיק את האנשים בפנים וזה גם לא קורה כל כך בפועל".

איך הייתם פותרים את נושא החינוך?
"יש מתווה, נדון בו הערב בקבינט. נשמע את כל הדעות, אני מגיע פתוח לקבינט, אנחנו אומרים נחזיר לפחות בערים הירוקות והצהובות את הגילאים הרכים יותר, אף אחד לא אמר להחזיר מחר את כל מערכת החינוך בכל הארץ, אבל יש מחיר לילדים שלנו שיושבים כל יום מול המסך".

מה יהיה בפוליטי? בסקר האחרון שלנו סוף-סוף צלחתם את אחוז החסימה אבל עדיין רחוקים מהארץ המובטחת.
"אני שמח שבכול הסקרים האחרונים וגם אצלכם הכיוון הוא חיובי. זה נכון שאנחנו באזור הסכנה ואנחנו לא רוצים לבזבז קולות, יש חודש וחצי עד הבחירות לשכנע כמה שיותר ישראלים שלכחול לבן יש סדר אחר, ממלכתי, אחראי".

חילי טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חילי טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)