עתירה לבג"ץ הטוענת כי ההחלטה על הבידוד במלוניות קורונה היא בלתי חוקית ופוגעת בזכויות יסוד הוגשה בידי עותרים שונים, בהם אנשים השוהים במלוניות ואחרים השוהים בחו״ל ואינם רוצים להיכנס למלוניות עם הגעתם לישראל.

העותרים המיוצגים בין השאר על ידי עורכי הדין שירלי הגדיש, בתיה זקס, ירון דוד וריטה פרייס ציינו אתמול: "הבידוד הכפוי במלוניות נעשה מבלי שהמדינה סיפקה די נתונים על מספר המקרים שבהם הופר בידוד הבית על ידי אנשים שחלו בקורונה ומחלימים בביתם ולא בבית החולים. אנשים אלו מסכנים הרבה יותר את בריאות הציבור מאשר אדם שחוזר מחו״ל ועבר לפחות שתי בדיקות קורונה שליליות. זוהי פגיעה אנושה בזכויות יסוד - כבוד האדם וחירותו וחופש".

בתוך כך, עתירה נוספת העוסקת בהשלכות הקורונה טוענת כי ההחלטה הגורפת על סגירת השמיים לטיסות היא בלתי מידתית ובלתי סבירה. העתירה הוגשה על ידי ישראלים שתקועים בחו״ל ולא יכולים לחזור וכן על ידי אנשי עסקים שנמצאים בישראל ולא יכולים לצאת לחו"ל כדי לקדם את עסקיהם.

איש עסקים ישראלי שנתקע באוקראינה סיפר ל"מעריב": "הטיסות מתמלאות מהר ואי אפשר להזמין טיסה לחזור, גם אם יש לי אישור מוועדת חריגים ותעודות מתחסן. טסתי במיוחד לסיני כדי להיכנס ארצה בגבול טאבה אבל לא נתנו לי לעבור. מנהלי המעבר מהצד הישראלי ביקשו מעמיתיהם המצרים לא לתת לי לעבור. חזרתי לאוקראינה ואני לא יודע מתי אוכל לחזור לישראל".