הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, שוחחה הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל על הבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה המשק יפתח באופן מלא בעוד שבועיים או חודש וטענה כי היא "לא יכולה לחתום על זה" כיוון שזה תלוי בתחלואה.

כאשר נשאלה האם ישראלים בחו"ל יספיקו לחזור לבחירות? ענתה "זה יהיה תלוי בנושא של אכיפת בידוד. ברגע שיהיה את הפיתרון של צמיד דיגיטלי או אפליקציה - יהיה אפשר להחזיר יותר אנשים".

בתוך כך, פרוייקטור הקורונה נחמן אש שוחח ב"כאן רשת ב'" על כמויות האנשים שיצאו אתמול לחגוג את חג הפורים בניגוד להנחיות ועל התחלואה שיכולה לעלות בעקבות כך: "נחרדתי מהתמונות אתמול. קשה מאוד לראות את זה, את חוסר ההבנה של האנשים. נקווה לטוב. אין לי ספק שיש עייפות מהשנה הקשה הזאת. יחד עם זאת אנשים רואים את התקווה הקרובה מהחיסונים ומשלים את עצמם שהכל נגמר ואפשר לצאת ולחגוג כרגיל, אולם זה לא כך".

הוא הסביר כי אמנם התחסנו רבים עד כה, אבל "יש לנו עוד שישה מיליון שלא מחוסנים באופן מלא. נבחן את מגמת התחלואה עכשיו ונראה את הגילים של החולים. אנחנו לא יכולים להגיד שאפשר להידבק במחלה הזאת בכל גיל שהוא, גם בהקשר של תחלואה קשה וגם בהקשר של תחלואה ארוכת טווח וצריך להתחשב בזה". 

פרופסור נחמן אש בתדרוך לתקשורת (צילום: צילום מסך)
פרופסור נחמן אש בתדרוך לתקשורת (צילום: צילום מסך)

בנוסף, התייחס להחלטה להחיל סגר לילי ולא מלא והבהיר: "אני לא יכול להאשים את הממשלה כי זאת הייתה ההמלצה שלנו, לא המלצנו על סגר מוחלט. אני יודע שהטישים של החרדים נערכים בצהריים. הטישים מרוכזים למיטב הבנתי בעיקר ביום ראשון ואנחנו עדיין חושבים איך למנוע אותם. אני חושב שזה לא מידתי להטיל סגר על כל מדינת ישראל בגלל הטישים האלה. לפחות מהצד שלי, האכיפה צריכה להיות בכל המגזרים. כולם גורמים לתחלואה".

עוד סיפר כי משרד הבריאות נמצא בהידברות עם הרבנים. "ואני מוכרח לומר שרוב הרבנים נתנו הנחיות ברורות להימנע מהטישים אבל לא כולם. אנחנו מחפשים דרכים לאכיפה הכי יעילה שאנחנו יכולים לעשות. השיח קיים ומרבית האוכלוסייה נשמעת".