מנהל מחלקת קורונה בבית החולים הדסה עין כרם פרופ' דרור מבורך שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על המוטציות החדשות של נגיף הקורונה והסביר כי הוא לא מודאג מהתופעה. 

"אני לא נבהל כי לפי הסטטיסטיקה בכל שבועיים יצוץ וריאנט חדש, השאלה אם הוא שתלטן או לא", הסביר. "צריך לראות מה הוא עושה. השאלה היא האם הוא וריאנט שתלטן כמו הווריאנט הבריטי שהשתלט כאן על 90% מההדבקות, אנחנו לא יודעים על הניו יורקי ואחרים אם הוא שתלטן או לא".

"השאלה השנייה שצריך לשאול היא האם זה וריאנטים שהחיסון לא יעמוד נגדם. כל הדברים האלו הם די תאורטיים, גם הווריאנט הדרום אפריקאי שנטען שצריך יותר נוגדנים להתמודד איתו, זה נבדק בתנאי מעבדה ולא בעולם האמיתי, אני פחות נבהל מהמוטנטים למרות שבאמת צריך להמשיך לבדוק".

מבורך התייחס גם למצב התחלואה וסיפר כי העומס במחלקתו ירד משמעותית. "המצב יותר טוב מלפני שבוע, אז עוד הייתי מהוסס כי ראינו שיפור איטי אבל היום הגענו כבר ל-50 חולים קשים קריטיים אז זה שיפור", אמר. "לפני כחודש היינו עם מאה חולים קריטיים והיו גם יותר. ולכן זה מאוד משנה, קשה להסביר את זה אבל ההבדל בין 50 ל-100 חולים קריטיים הוא גדול מאוד".

"מבחינת איפיון, מעל 60% מהם הם אנשים מתחת לגיל 60. אחוז המבוגרים הולך ויורד בעיקר בגלל החיסון וגם כי הם נשמרים יותר ככל הנראה. 20% מהחולים הם מתחת לגיל 40. בטיפול נמרץ יש אפילו יותר מתחת לגיל 40, אנשים בני 30 וכך הלאה.

"מבחינת מקבלי חיסונים, רוב המאושפזים זה אנשים שלא קיבלו חיסונים או קיבלו חיסון אחד. יש אחד שקיבל שני חיסונים אבל ככל הנראה חלה כמה ימים לפני שקיבל את החיסון השני. הדומיננטיות אצלנו זה המגזר הערבי, אחר כך החרדי ואחר כך הציבור הכללי".