למעלה ממאה שליחים ועובדי נציגויות ישראל בדרום ומרכז אמריקה נחתו היום (חמישי) בנתב"ג לקבלת חיסון לנגיף הקורונה. השליחים הגיעו לישראל ב"טיסת חיסון" מיוחדת מפנמה, ביחד עם בני משפחותיהם. כלל המתחסנים שעשו דרכם מכל רחבי דרום ומרכז אמריקה אל פנמה, ומשם טסו כ-14 שעות לארץ לקבל את מנת החיסון הראשונה לקורונה. 

בטיסה הגיעו דיפלומטים מארגנטינה, ברזיל, קולומביה, פרו, צ'ילה, אורוגוואי, אקוודור, מקסיקו, פנמה, גואטמלה וקוסטה ריקה. הם חוסנו במתחם מיוחד שהוקם ע"י מד"א ומשרד החוץ בנתב"ג, ויעשו את דרכם בחזרה לביתם מחר בבוקר, לאחר שישהו בבידוד עד לטיסתם. בין המחוסנים גם איתן, איש אבטחה בקונסוליה ישראלית, שחיסן את רעייתו מריאל שעובדת בקונסוליה. השניים הכירו במד"א, כאשר הוא היה פרמדיק והיא חובשת.

איתן מחסן את אשתו מריאל (צילום: משרד החוץ)
איתן מחסן את אשתו מריאל (צילום: משרד החוץ)

שר החוץ גבי אשכנזי בירך אותם בנתב"ג, ואמר: "מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שלקחה על עצמה לחסן את שליחיה ברחבי העולם. האנשים המייצגים אותנו בנציגויות ישראל בחו״ל ניצבו בשנה האחרונה מול איומי הקורונה ואיומי הטרור, ואנחנו נעשה ככל שביכולתנו להגן עליהם ועל בני משפחותיהם".

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם השליחים הישראלים (צילום: משרד החוץ)
שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם השליחים הישראלים (צילום: משרד החוץ)

הטיסה הזו היא תחילת מבצע החיסונים של הנציגים מאזור אמריקה הלטינית. במשרד החוץ ציינו כי נציגי ישראל ברחבי העולם הובאו לישראל כדי לקבל את החיסון לקורונה, כאשר כלל הנציגים באפריקה קיבלו את שתי המנות. הנציגים בהודו ובדרום מזרח אסיה צפויות לקבל את המנה השנייה בשבוע הבא. במקביל, החיסון של הנציגים באירופה נמשך. עד כה חוסנו למעלה מ-400 נציגים ומשפחותיהם במנה הראשונה של החיסון, ולמעלה מ-200 קיבלו את המנה השנייה.