פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש התראיין הבוקר (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר כי לאחר שהוסרו חלק מן ההגבלות על התקהלות, בעקבות הירידה בתחלואה, הוא קיבל פניות מאנשים שביקשו להשיבן לתקופה הקרובה: "היו פניות של אנשים שביקשו להחזיר את ההגבלות כדי לא לארח בפסח, אבל ברצינות, צריך להמשיך להיות זהירים ולכן המגבלות בליל הסדר עדיין יהיו על 20 איש בפנים ו-50 בחוץ".

אש התייחס למבצע החיסונים בישראל, שבמהלכו חוסנו כבר למעלה מ-5 מיליון ישראלים ואמר כי הוא מקווה שתוך חודשיים יוכל להתחיל לחסן ילדים מעל גיל 12: "זה יהיה השלב הראשון, יש כבר מחקר מתקדם של פייזר ואני מקווה שהוא יאושר על ידי ה-FDA. הילדים היותר קטנים, אולי בסוף השנה".

הוא המשיך להתעקש כי עדיין יש לשמור על ההנחיות, כולל המסכה והריחוק החברתי, והסביר כי למרות שתמיד יהיו הפרות, במשרד הבריאות מקווים שהעסקים ומקומות הבילוי ישמרו על הנחיות התו הירוק. לדבריו, שן נמצא הפוטנציאל להדבקה.

עסקים נפתחו לאחר הסגר השלישי (צילום: אבשלום ששוני)
עסקים נפתחו לאחר הסגר השלישי (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן התייחס אש לתופעת מתנגדי החיסונים בישראל וסיפר: "יש לנו כמיליון לא מחוסנים, 250 אלף נוספים מעל לגיל 50. יש גרעין קשה שלא נוכל לשכנע, עניין של כמה אלפים, והיתר יושבים על הגדר, לכן נמשיך במאמץ". 

בנוסף, הפרויקטור הסביר שלמרות החיסונים, הקורונה לא תיעלם בזמן הקרוב ותישאר לאורך זמן: "שיעור ההדבקה יותר קטן, אך צריך לזכור שהחיסון הוא עדיין לא ב-100% הצלחה וידענו את זה מראש. המוטציות ימשיכו להופיע ויש סיכוי תיאורטי שהן יהיו עמידות לחיסון, אך היתרון הגדול בחיסונים של פייזר ומודרנה זה היכולת להתעדכן בזמן קצר. במידה וזה יקרה, אך אני מעריך שזה לא יקרה, יהיו כמה חודשים שנצטרך להתמודד בשיטות הישנות של הגנה וסגירה. בשלב זה, אני מאמין שנוכל להמשיך ולפתוח את המשק ולחזור לחיים הכי קרוב לנורמלי שאפשר".

לבסוף, אש התייחס לעתידו כפרויקטור הקורונה וציין כי למרות שהקורונה תישאר לאורך זמן, הוא אינו מאמין שיידרש פרויקטור לטווח הארוך. "אשמח מאוד לרדת לחצי משרה", התלוצץ אש.