במאמר שפורסם בסוף השבוע בעיתון 'הארץ', האשים המשנה לראש הממשלה ושר הבריאות לשעבר חיים רמון את ראש הממשלה נפתלי בנט בטיפול לוקה בחסר בנגיף קורונה, וטען כי התקשורת אשמה בתקיפתו של בנימין נתניהו ללא בקרה. הבוקר (ראשון) התראיין רמון אצל אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ברדיו 103FM והסביר את טענותיו. 

"ישראל המציאה מודל שנכשל ולא נוסה בשום מדינה אירופאית. אף מדינה לא עשתה סגר בהתפרצות הרביעית. בנושא החיסונים, היינו במקום הראשון בעולם במדינות ה־OECD", אמר רמון.  עוד ציין כי "עכשיו, הידרדרנו לעשירייה השלישית בעולם ולמקום 13 מתוך 38".

רמון טען כי "אפילו צרפת, מדינה שיש בה התנגדות אדירה לחיסונים חלפה על פנינו. למה? כי הייתה כאן מדיניות להכיל את המתנגדים", הבהיר והוסיף: "במספר המתים היינו במקום 29 בממוצע למיליון נפש, היום אנחנו במקום התשיעי. בשום מקום לא נתנו ל־30 אלף איש להתכנס באצטדיון. עכשיו המגפה נראית כאילו היא דועכת, אך שילמנו ב־1,300 מתים. מי שלא מחוסן מפיץ מחלה, נקודה". 

רמון התייחס להתנהלות הממשלה הנוכחית והביע עליה ביקורת: "הבעיה שתקציב הבריאות גדל בעיקר לשכר, שזה טוב, בשעה שהתשתיות די הוזנחו. התקנים הם הבעיה והשכר חשוב, שישתכרו שכר טוב רופאים ואחיות ואנשי הרפואה".



בהמשך, התייחס רמון לתו הירוק ומבצע חיסון מנת הדחף, וטען כי הדבר נעשה מאוחר מדי, לאחר גל תחלואה גדול שבו לא חלו כמעט הגבלות:  "מה היה באירופה? בשום מקום לא נתנו ל־30 אלף איש באצטדיון להיכנס, נתנו רק ל-10 אחוז מהצופים, אח"כ 30 אחוז, ועכשיו כשהתגברו כולם נכנסים. כול הדברים האלה לא קרו כי ראש הממשלה דיבר על תו שמח, על כך שמסכות ללא הגבלות". רמון הוסיף: "כל הדברים האלה גרמו לכך שהמודל הישראלי שאף אחד בעולם לא אימץ אותו, היו מאמרים שאמרו ישראל שהובילה במלחמה בקורונה, איך התדרדרה. אני מקווה שעכשיו המגפה נראית כאילו היא דועכת, אבל אחרי ששילמנו ב-1,300 מתים". 

עוד אמר רמון: "אם היינו עושים מגבלות, איך אמר רן בליצר, לו היו נוקטים מוקדם יותר באופן אגרסיבי יותר במניעת התקהלויות היינו רואים איזון אחר בין פגיעה במשק לפגיעה בנפש. באירופה המשק לא נפגע באופן מהותי. זה כישלון, אי אפשר להציג אותו כהצלחה".

על פתיחת שנת הלימודים אמר: "פתחו את שנת הלימודים כשיש קרוב ל־40 אלף עובדי הוראה לא מחוסנים, זה טירוף. לא יכול להיות דבר כזה. בניו יורק קבעו שמורה לא מחוסן לא נכנס לבית הספר, ערערו לבית המשפט העליון וזרקו אותם מכל המדרגות. היחס שצריך לכבד, איזה שטויות. מי שלא מחוסן מפיץ מחלה נקודה. כמו שאני לא מרשה לאנשים עם סיגריה להיכנס ולעשן".


סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm