ראש הרשות להגנת הפרטיות לשעבר, עורך הדין אלון בכר, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM, והביע את התנגדותו הנחרצת לשימוש באיכונים של מכשירים סלולריים על ידי השב"כ, על מנת לעקוב אחר מי שאובחן כחיובי לנגיף האומיקרון שהתגלה לאחרונה. "כשאנחנו מתחילים לעשות את הוויתורים האלה, הציבור כבר מתרגל שרשויות הביטחון יכולות לעקוב אחריו. כמדינה, אסור לנו להגיע לשם, לברוח למקום הקל זה דבר מסוכן", טען.

"הכלי הזה לא בודק קרבה אלא מיקום", פתח בכר את דבריו, והוסיף כי מדובר בכלי ''לא מדויק, זה כלי פוגעני. אם אתה משתף פעולה בחקירה ואתה אומר עם מי שנפגשת, אז אין שום צורך בכלי השב"כ. יש חקירות אפידמיולוגיות שמקובלות בכל מקום בעולם, בטח שבעולם המערבי הדמוקרטי, ומצליחות להביא סטטיסטית תוצאות טובות יותר מאשר דיווחי המיקום - השאלה היא האם משתפים פעולה או לא".

לדבריו, המדינה כבר לא נמצאת במצב החירום בו הייתה שרויה עם פרוץ מגפת הקורונה: "למאומת וחצי קוראים מצב חירום? יש פתרון, קוראים לו אפליקציית המגן 2, שבעבר לא עבדה כי המדינה לא עשתה מספיק על מנת שזה יוטמע".

בהמשך הוא אמר כי "מדינה שהיא סטארט-אפ ניישן, שיודעת לעשות דברים משמעותיים בזמנים מאוד קצרים כשהיא רוצה, לא מצליחה לפתח אפליקציה שתעבוד במשך שנתיים? זה לא רציני. באף מדינה מערבית לא נעשה שימוש בכלי ביטחוני כדי להתמודד עם הקורונה, ויש מדינות רבות עם יכולות כמו שלנו - ועדיין לא עושות שימוש בכלים ביטחוניים".