על רקע המשך התפשטות הזן אומיקרון בעולם, מזהיר ד"ר נוי כהן, רופא ילדים מבית החולים אסותא באשדוד, מפני שאננות האוכלוסייה - ובעיקר שאננותם של הורי הילדים שטרם התחסנו.

"בכל מוסד חינוכי שבו קידם משרד הבריאות מבצע חיסונים בעזרת ניידות חיסונים, ראינו עלייה חדה בכמות הילדים שהתחסנו", מסביר ד"ר כהן. עם זאת, הוא מדגיש: "האומיקרון דופק בשער, וזו העת לגייס את כלל גורמי הסיעוד והרופאה במשק למען מבצע חיסונים רחב היקף וחוצה מגזרים. אנחנו נמצאים בנקודת זמן קריטית".

הגעת חיסוני הילדים לארץ, קרדיט: טבע סלא

על פי נתוני משרד הבריאות, עד כה חוסנו 0.08% בלבד מקרב בני ה־5־11. מקרב בני ה־12־15 חוסנו רק 58%. כך שלמעשה, ישנם כיום יותר מ־40% לא מחוסנים מקרב בני הנוער. ככל שעולים בשכבות הגיל, ישנם יותר מחוסנים. מקרב בני ה־16־19 ישנם 65% מחוסנים בתוקף (שלא עברה חצי שנה מאז שקיבלו את החיסון השני), עוד כ־15% מחוסנים שאינם בתוקף ועוד וכ־20% בלבד שכלל לא חוסנו עדיין.

בתוך כך, ענקית התרופות פייזר הודיעה ביום שישי כי הנתונים מהניסויים בחיסון שפיתחה לנגיף הקורונה עבור ילדים בני 2־5 מראים שהוא לא מספק את החסינות הצפויה בילדים בגיל זה, ואינו מעניק להם הגנה מספקת מפני הנגיף. בעקבות הנתונים, פייזר החליטה להוסיף לניסוי את המנה השלישית, בתקווה שהיא תעודד יצירת תגובה חיסונית טובה יותר בגילים אלו.

לדברי החברה, ההחלטה להוסיף את המנה השלישית לכל הילדים והתינוקות מגיל שישה חודשים עד 5 התקבלה לאחר שיועצים חיצוניים בלתי תלויים בחנו את הנתונים, שמהם עלה כי שתי מנות בגודל ילדים של החיסון לקורונה אינן מייצרות את החסינות הצפויה בילדים בני 2־5, אף שהן עושות זאת עבור התינוקות עד גיל שנתיים. על כן, החברה דיווחה כי היא "תתקן" את הניסוי כדי להוסיף מנה שלישית.