במהלך סוף השבוע האחרון אובחנו בישראל כ-30 אלף מאומתים לקורונה, מהם 18 אלף במהלך יום שישי. מדובר בשיא מאז התפרץ הנגיף לישראל. פרוייקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, התייחס לדברים הבוקר (ראשון) בריאיון לרשת ב' והעריך כי השיא של הגל יהיה עוד החודש. על התו הירוק אמר כי בעת הזו הוא "לא לגמרי מגן עלינו כי גם מחוסנים נדבקים". 

פרופסור זרקא הרחיב והסביר: "מידת היעילות שלו פחתה, אבל עדיין החיסון נותן משמעותי. אני מאוד רוצה להיות שקוף עם הציבור ולהזהיר אותו. הציבור המבוגר לא צריך להסתמך בתקופה הקרובה על התו הירוק". לנוכח כך אמר כי הוא תומך בהסרת התו הירוק בתוך הקניונים: "אני חושב שבקניונים ובחנויות צריך לשקול מחדש את התו הירוק, זה ייבחן מחר בישיבת הממשלה". 

בהמשך, התייחס למתווה הבדיקות החדש, ולחששות כי בדיקות האנטיגן יפספסו מקרי תחלואה רבים. "לגבי חולים קשים, תמיד נדע כמה יש. אני מקווה שנוכל לשמור על האוכלוסייה שנמצאת בסיכון. אכן לא נדע עם הבדיקות הביתיות, אבל יש דברים אחרים שנדע, כמו הבדיקות בבתי הספר, כך שיש לנו תמונה של התחלואה בארץ", הסביר. 

על הטענות כי מחירי בדיקות האנטיגן גבוהים ובכך יגרמו ללא מעט אנשים לא להיבדק, אמר: "פנינו לאוצר בעניין המחרים. אני חושב שהמחיר צריך להיות מפוקח. יש 270 תחנות בדיקה בחינם ובשבוע הבא יהיו 400. אנשים יוכלו להגיע אליהן ולהיבדק בחינם". 

בהמשך, התייחס ממונה הקורונה לנתון שהתפרסם בסוף השבוע, ממנו עולה כי בגל התחלואה הנוכחי, כ-12% מהנדבקים הם מחלימי קורונה. "ראינו את התופעה עוד לפני האומיקרון, בדרום אפריקה", אמר. "מחלימים של הדלתא נדבקים באומיקרון", קבע פרופסור זרקא. 

על ההשערה כי שיעור הדבקה גבוה בגל האומיקרון יביא לחיסון עדר שיחסל את תחלואה הקורונה בישראל, אמר: "אף אחד לא יודע מה יהיה אחרי האומיקרון. לא נכון שתהיה הדבקה, בטח לא עם ילדים. אנחנו לא נדע מה יהיה אחרי האומקרון ולכן חשוב שנשים מסיכה ונתחסן. עדיף בתקופה הקרובה לא להגיע למקומות הומי אדם, כרגע גם התו הירוק לא לגמרי מגן עלינו כי גם מחוסנים נדבקים". 

עוד אמר: "האומיקרון מאתגר אותנו. בקרוב נבחן את המדיניות. האתגרים שלנו הם שלא תהיה הרבה תחלואה קשה ושהמשק ימשיך לעבוד. כשיש הרבה מבודדים זה משפיע על המשק ומערכת הבריאות. צריך לבחון את זה ולנהל את הסיכונים מחדש". 

על השאלה מתי צפוי גל האומיקרון לדעוך, מנה פרופסור זרקא תחזית אופטימית: "מה שראינו באירופה הוא יותר קצר, חודש וחצי יותר או פחות. אבל עדיין מדובר בזמן לא מבוטל. יש אופטימיות נוספת שיש לנו יכולת להגן על עצמנו. חודש וחצי, שנעבור את זה בשלום".