מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על המדיניות שמנהיג המשרד מול גל התחלואה הנוכחי בקורונה והבטיחה: "המדיניות שלנו עקבית - להשאיר את מוסדות החינוך פתוחים, בוודאי כל עוד המשק פתוח. כל האופציות האחרות גרועות הרבה יותר". 

בפתח דבריה הסבירה שטאובר כי "מערכת החינוך פועלת לפי כל המשק, המגמה שלנו, המדיניות שלנו היא עקבית, להשאיר את מוסדות החינוך פתוחים. אנחנו מאמינים שגם כשנתוני התחלואה עולים הערך הגדול ביותר הוא שמירה על השגרה של הילדים. מבחינת המספרים, מתוך 2,450 מיליון תלמידים מגיעים למערכת בימים אלה למעלה מ-2 מיליון כל יום. לצד 140 אלף חולים ומבודדים, המערכת משרתת רוב מוחלט של תלמידים".

כשנשאלה כיצד המערכת מתפקדת מול הבידודים הרבים ענתה: "המערכת עובדת בשעת חירום, בואו נבין מה התוצאות של מה שאתם שואלים ומכוונים אליו אולי בסאב טקסט האם עדיף לצאת ללמידה מרחוק. תוצאות הלמידה מרחוק בישראל, בה ישבו ילדים בבית יותר מכל מקום אחר בעולם, נוראות. אני אוחזת בידיים את הנתונים הבדוקים, לא תחושות בטן ולא דיווחי מורים ומנהלים, של עלייה משמעותית בדיכאונות של ילדים, בצריכת תרופות פסיכיאטריות, בעלייה באשפוזים, בהתמכרות לעישון, בירידה במוטיבציה, בעלייה במשקל".

כשנשאלה מדוע בעצם להתמודד עם כל הדבר הזה, כשמורים צריכים להתעסק עם בדיקות אנטיגן, הסבירה: "המציאות מורכבת אנחנו פועלים בתנאים מקשים, אבל האופציות האחרות גרועות הרבה יותר. קשרים חברתיים, לימודים לא באותה עוצמה שמתקיימת בזמני שגרה בואו לא נעצום את העיניים אבל החשיבות של ילד שקם בבוקר, לא משבש את הרגלי השינה, שומר הרגלי תזונה, משתתף בפעילות גופנית, מקיים שיחה על אקטואליה וערכים".

היא הדגישה: "אנחנו פועלים על פי כל המתווה של המשק. כל זמן שהמשק פתוח בתי הספר יהיו פתוחים. אם שואלים את עמדתנו ואת עמדת המנהלים, רוב מוחלט של המנהלים פונים אליי יום יום ומבקשים. לחלוטין לא סגירה הרמטית. הסיטואציה מורכבת אבל שמרו את בתי הספר פתוחים".

על העימות בין מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון סביב מתווה הכיתה הירוקה אמרה: "שרת החינוך פועלת בכל המאמצים על מנת לאפשר יותר שגרה לצד שמירה על ביטחונם הרפואי והפיזי של הילדים בבתי ספר פתוחים. אין תמונת עולם הפוכה לגמרי, אתם מנסים לצייר זאת כך בתקשורת. אנשי משרד החינוך ואנשי משרד הבריאות עובדים בשת"פ הדוק".

היא הוסיפה ואמרה: "בואו נזכיר, למעלה מ-5.5 מיליון בדיקות אנטיגן חולקו לבתי ספר למורים ולתלמידים מגן עד י"ב כדי להקל על מורים שלא יעמדו בתור ועל התלמידים. אנחנו משתפים פעולה, הדרג הפוליטי מייצג את האינטרסים של שמירת המערכת פתוחה תוך שמירה על בריאות פיזית". 

על מתווה הכיתה הירוקה אמרה: "אני חושבת שהכיתה הירוקה עשתה לנו טוב, מגן חינוך עושה מאוד טוב כי הוא מאפשר לנו לשמור על בריאות פיזית של הילדים וגם להשאיר את המוסדות פתוחים. אני מחויבת להחלטות של הממשלה ואני אקיים את המדינות שהממשלה מחליטה עליה".

על מבצע החיסונים בבתי הספר שהסתיים עם 56 אלף מתחסנים בלבד אמרה: "56 אלף ילדים נוספים בגילי 5 ומעלה מחוסנים בתוך בתי הספר. המבצע הזה מינף מאוד את ההתחסנות בקהילה. יש כמיליון ילדים, לא כולם בגילי התחסנות. כ-50 אחוז מהילדים מחוסנים ופטורי בידוד. זה המספר שיכולים להגיע למוסדות החינוך בכל עת".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm