ד"ר חגית סרבגיל־ממן, סגנית מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, שוחחה הערב (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM והתייחסה לסגירת המיון באופן זמני בשל העומס: "אנחנו נמצאים כמו כל בתי החולים במצב שהוא שיא מבחינת תחלואה ואנחנו עוד לא יודעים אם הוא ילך ויתקדם".

"יש כאן שילוב גם של עלייה בתחלואת הקורונה, תחלואת חורף ויש לנו המון חוסרים של צוותים, בעיקר בצוותים קריטיים של טיפול מה שמשפיע עוד יותר על העומס הטיפול של האנשים האחרים", הוסיפה. 

לדבריה, אין מצב כזה שבית החולים לא נותן מענה עם הגעת אמבולנס. "צריך להבין שהצעד הזה הוא באמת צעד חריג והוא בטח לא הרצון של בית החולים לסגור את שעריו, אנחנו נמצאים כאן כדי לתת מענה. במקום שבו אנחנו מגיעים למצב שהעומסים כל כך קשים ברמה כזו שאנחנו עלולים לפגוע בטיפול ובמטופלים, אנחנו פונים למשרד הבריאות ואנחנו מסבירים את תמונת המצב".

"אז לזמן קצר באמת מתואם עם משרד הבריאות אם יש יכולת להסית מאיתנו אמבולנסים. זה מה שקורה באופן זמני. שערי המיון לא נסגרים, מי שמתייצב ונכנס אנחנו נותנים לו מענה - זה התפקיד שלנו", הסבירה.

בהמשך, התייחסה ד"ר סרבגיל־ממן למחסור בכוח אדם בצוותים הרפואיים בשל התחלואה, ואמרה: "אנחנו יכולים לבקש, אבל גם אם ייתנו תקנים צריך לאייש את זה בכוח אדם והוא לא קיים. אנחנו לא הגענו למצב שזה פוגע במטופלים כי אנחנו יודעים איפה לשים את הקווים האדומים שלנו ולהסית צוותים ממקומות אחרים ולהכיל את העומסים. במקום שבו אנחנו נגיד שזה פוגע בטיפול במטופלים אנחנו כמובן נסגור שירותים אחרים לא דחופים ואז נסית את אותם צוותים למקומות הקריטיים, ואם גם את זה נמצה נפנה למשרד הבריאות ונבקש עזרה, אנחנו לא נמצאים לבד".

על האפשרות של העסקת צוותי רפואה מאומתים, השיבה: "לא צריך להתייחס לצוותי רפואה מאומתים בשונה משאר האוכלוסייה. המדיניות שלפיה משרד הבריאות מחליט היא המדיניות שצריכה לחול על כלל האוכלוסייה. זה לא רק רופאים זה גם אחיות, אנחנו עובדים בצוותא. אי אפשר לעשות מדיניות מפלה רק כלפי אוכלוסייה הרופאים".

בתוך כך, היא התייחסה לתחלואה בווריאנט האומיקרון: "כרגע אנחנו בעלייה, לצערי אני לא רואה איפה זה נעצר כי קצב ההדבקה הוא מאוד גדול על אף שמירה של כל האמצעים. אנחנו בקצב הדבקה שלא ראינו באף גל, אני מאוד מקווה שכמו שאני רואה את התחזיות של כל אלו שבונים את המודלים שאנחנו מגיעים אוטוטו להתייצבות ואז לירידה".

"אבל אי אפשר להתנבא, הקורונה לימדה אותנו לאורך חמישה גלים שהדברים אף פעם לא צפויים ותמיד יש דברים שלא שקלנו קודם, אנחנו צריכים להיות ערניים ולהגיב בהתאם למצב", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm