עמותת אלו"ט פנתה בבקשה לשר הבריאות ניצן הורוביץ להקים עמדות בידוק קורונה ייעודיות לילדים ובוגרים עם מוגבלויות, ועם אוטיזם בפרט, הזקוקים להתאמות מיוחדות.

מתחילת גל התחלואה הנוכחי, אלו"ט מקבלת פניות רבות מאוד של הורים לילדים עם אוטיזם שעבורם התורים הארוכים וגם הבדיקה הפולשנית הם לדבריהם "אתגר קשה מנשוא". מעבר לבקשה להקמת עמדות ייעודיות, אלו"ט ביקשה לרענן את הנחיית הצוותים במתחמי הבדיקות הרגילים להתחשב בצרכיהם של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות שמתקשים להתמודד עם המתנה ממושכת בתור ולקבלם לבדיקה במהירות האפשרית ובכפוף להצגת הפטור מתור.

במכתב ששלח דדי עטאס, מנכ"ל אלו"ט, לשר הורוביץ, הוא כותב כי נדרשות התאמות מצד הצוותים בשטח בנוגע לאופן ביצוע הבדיקה הפולשנית, אשר רבים מהילדים והבוגרים עם האוטיזם מתקשים בה עד מאוד: "ילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי סובלים מרגישויות סנסוריות עזות ורגישות מוגברת למגע וכך גם לגבי בדיקות רפואיות שגרתיות. ביצוען של בדיקות חוזרות לגילוי קורונה בתדירות גבוהה, הוא אתגר קשה הן עבור הילדים על הספקטרום האוטיסטי והן עבור הוריהם".

"במיוחד כאשר הדבר כרוך בהתמודדות עם המתנה ממושכת בתור, וביצוע הבדיקה באופן שאינו מותאם או מודע", כתב עטאס והוסיף: "נודה על ריענון הנחיית הצוותים במתחמי הבדיקות הרגילים, לגלות התחשבות בצרכיהם של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות אשר מתקשים להתמודד עם המתנה ממושכת בתור ולקבלם לבדיקה במהירות האפשרית ובכפוף להצגת הפטור מתור", עוד נכתב.