במשרד החינוך דורשים כעת החלת פטור מבידוד גם למורים, גננות, סייעות וצוותים לא מחוסנים. מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, שמואל אבואב, הביע את דעתו על כך הערב (רביעי), בשיחה עם פרופסור אריה אלדד ובן כספית בתוכניתם ב-103FM, ואמר: "נקודת המוצא, גם זה למגינת ליבנו, שהקורונה היא לא כל כך זמנית". בנוסף, ביקר את שרת החינוך בעניין מבצע החיסון בבתי הספר. 

אבואב הסביר את דבריו בהרחבה והסביר מה לדעתו צריכה מערכת החינוך לעשות כעת: "מרגע שיש חיסונים, גודל הסכנה הבריאותית מאוד ברורה. הייתי מפסיק את ההתקוטטויות והוויכוחים ועושה חיסונים בבתי הספר. ראש הממשלה הציג יעד של 100 אלף חיסונים בבתי הספר מדי יום, לא הגענו לשליש מהיעד, לכן מכניס את מערכת החינוך למשיה. שנית, מציב ערכות בדיקה כל הזמן לשנה הקרובה. לפצל את הכיתות כמו בצבא, מתאים את המערכת לעת הזו. תן למנהלי בתי הספר תקציב גמיש כדי שיוכלו להפעיל אנשים ומדריכים ולא יזדקקו לכל הביורוקרטיה של המשרד".

עוד אמר: "המצב הזה גם ככה מורכב, התגוששות התדירה בין מערכת הבריאות לחינוך, בין ארגוני המורים להורים על החופש הגדול, בין ועדת החינוך למורים - זה הופך את המערכת לזירת התגוששות. אי הסדר גרוע יותר מהמחלה. זה לא הכרחי שכך זה יהיה, אפשר לעשות את זה אחרת, להרגיע את המערכת ואת הרוחות, אפשר לנהל  את זה כי זה יהיה עוד שנתיים הסיפור הזה". 

לסיום אמר כי בעת הזו מערכת החינוך צריכה להירתם לטובת מבצע החיסון של הילדים: "גם אם פעם היו ערעורים לגבי מקומה של מערכת החינוך לגבי הצורך להירתם לחיסונים, התמונה היום היא ברורה שצריך להירתם לזה, וזה לא עניין של דעה אישית. שרת החינוך היא לא בת חורין לקבוע דברים על דעת עצמה כשיש ממשלה שקובעת מדיניות ברמה הלאוית. אני חושב שכל החיכוכים הללו יצרו בלבול, לכן רק שליש מהילדים התחסנו. צריך לכוון אותם ולשכנע". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm