פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, עדכן היום (רביעי) ברקע העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בימים האחרונים כי אנו "רואים עלייה בתת הווריאנט של האומיקרון שמייצר תחלואה קשה יותר". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' איתמר גרוטו, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לנתונים הלא-מעודדים.

"אני חושב שהגיע הזמן להפסיק לקרוא לזה גלים, זה עולה ויורד. ברור שיהיו עליות וירידות מדי פעם, כל עוד זה לא מגיע לרמות מסוכנות אני לא חושב שצריך לעשות כרגע משהו", אמר בפתח דבריו והסיף, "הייתי מסתכל על זה, כשהגיעה הקורונה היינו בסיכון הכי גבוה, נגיד זה 100 אז אולי היום אנחנו בסיכון של חמש, כמובן שהחשש צריך להיות הרבה פחות. הנגיף הוא קצת יותר מדבק ופחות אלים אז יחד עם זאת הסיכום הכללי הוא שאנחנו משתפרים, אנחנו יודעים שגם החיסונים נותנים הגנה מפני מחלה קשה".

בהמשך, אמר פרופ' גורטו כי נכנסו לעידן שבו נחיה ליד הקורונה: "בסוף צריך לעבור ללחימה אינדיווידואלית במקום אזורי. כל אחד צריך לקחת את האחריות שלו ומי שרוצה להסתובב עם מסכה יעשה את זה ומי שפחות ייקח את הסיכון על עצמו".

כמו כן, אמר פרופ' גרוטו כי בעת הנוכחית מוקדם מידי לספק את מנת החיסון החמישית נגד הקורונה אבל "יכול להיות שבעתיד אם נראה עליה דרמטית יכול להיות, אני כרגע לא חושב שזה נכון. חשוב שישלימו את החיסונים האחרים, היום ההמלצה זה שלוש מנות. לדעתי זה יתן את ההגנה הכי טובה".

"גם החיסונים כרגע זה נורא למלחמה כל הזמן וכל הזמן עולה הצורך בזה, ככל שעבר הזמן עוד יותר אנחנו יכולים להיות בטוחים ביעילות. בזמן שמקבלים את החיסון ושהוא משפיע זה בהחלט הגנה טובה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm