עיריית בייג'ינג מודה כי ההתפרצות החדשה של נגיף הקורונה, שהחלה בשוק המזון הגדול בעיר, היא "חמורה באופן קיצוני". וירולוג בכיר הזהיר כי מדובר בזן מידבק יותר מאשר בהתפרצות הראשונה בווהאן.

עיריית בייג'ינג הורתה על הפסקת כל הלימודים, מגני הילדים ועד האוניברסיטאות, וחזרה ללמידה מרחוק, בעוד שמקומות העבודה ימשיכו בפעילותם.

אתמול נוספו 27 מקרים חדשים בבייג'ינג, ובכך עלה ל־106 מספר הנשאים בתוך פחות משבוע, כאשר תשעה מתוך 11 המחוזות של העיר דיווחו על מקרים בתחומם. סגר הוטל על 29 שכונות שקרובות לשוקי מזון שבהם התגלה הנגיף. "מצב המגיפה בעיר הבירה חמור באופן קיצוני", מסר דובר העירייה שו הג'יאן. "ננקוט צעדים נחושים ביותר כדי להכיל את ההתפרצות".

קורונה בסין  (צילום: REUTERS/Thomas Peter)
קורונה בסין (צילום: REUTERS/Thomas Peter)

ובארה"ב, הממונה על תחום הבריאות בעיר טולסה שבאוקלהומה, ד"ר ברוס דארט, הזהיר כי העצרת של הנשיא דונלד טראמפ בעיר בסוף השבוע תגרום לעלייה משמעותית במספר הנדבקים. "אני רוצה שאנשים יהיו בטוחים, וכואב לי הלב לחשוב שיש סיכוי גדול לעלייה בהדבקות", אמר דארט, שציין כי המליץ לדחות את העצרת הנשיאותית.

מושל אוקלהומה הרפובליקני קווין סטויט הבהיר כי אין כוונה לדחות את האירוע. "הנגיף נמצא בארה"ב והוא נמצא באוקלהומה", אמר. "אנחנו לא יכולים לאפשר לו להכתיב את חיינו". בקמפיין של טראמפ נטען כי מיליון בני אדם כבר הגישו בקשה לקבל כרטיסים לאירוע, וצוין כי הנוכחים יעברו בדיקת חום ויקבלו מסיכה ונוזל חיטוי לידיים, נוסף לבקבוקי מים בשל החום הצפוי.

בתוך כך, מינהל המזון והתרופות האמריקאי ביטל את אישור החירום שניתן לתרופות המלריה הידרוקסיכלורוקווין וכלורוקווין לצורך טיפול בנגיף הקורונה, מאחר שאין ודאות שהן יעילות ובשל החשש שהן פוגעות בלב.

בבריטניה, חוקרים מאימפריאל קולג' בלונדון עתידים להתחיל השבוע את הניסויים הקליניים הראשונים בקרב 300 בני אדם לבדיקת חיסון נגד נגיף הקורונה שפותח על ידם, לאחר שבמחקרים על בעלי חיים הוכח כי הוא בטוח ומראה סימנים מעודדים לתגובה חיסונית יעילה. החוקרים מקווים שהחיסון יוכל להיות זמין לציבור בעוד פחות משנה.

קורונה בבריטניה  (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)
קורונה בבריטניה (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)

החיסון, שמומן על ידי ממשלת בריטניה בסכום העולה על 40 מיליון פאונד וכן מתרומות של עוד 5 מיליון פאונד מקרנות פילנתרופיות, הוא המועמד הבריטי השני לחיסון שהגיע לשלב הניסויים בבני אדם לאחר אוניברסיטת אוקספורד.

בתוך כך, ממחקר חדש שאסף נתונים מ־188 מדינות ופורסם שלשום בכתב העת הרפואי The Lancet Global Health, נמצא שאחד מכל חמישה אנשים בעולם נמצא בסיכון לחלות בנגיף הקורונה בעקבות מחלות רקע כמו סוכרת ומחלות לב. המחקר לא כלל בתוכו את האוכלוסייה המבוגרת, שנמצאת גם היא בסיכון בשל גילה.