ארגון הבריאות העולמי דיווח היום (שני) על שיא יומי במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, כאשר תוך 24 שעות נרשמו 307,970 חולים חדשים בעולם. על פי הארגון מקרי המוות עלו ביותר מ-5,500, וסך כלל המתים בעולם מהנגיף עומד על 917,417. העליות החדות ביותר בהדבקות נרשמו בהודו, ארה"ב וברזיל

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה

על פי הנתונים שפורסמו, בהודו נרשמו 94,372 נדבקים חדשים ביום ראשון, 45,523 בארה"ב ו- 43,718 נדבקים חדשים בברזיל. ביממה האחרונה נרשמו בהודו 1,000 מקרי מוות, ובברזיל 874. בהודו יש את מספר המקרים המאומתים השני בגודלו בעולם, מיד אחרי ארצות הברית. בשבוע שעבר דווח על כמעט שני מיליון מאומתים רק בחודש אוגוסט, המספר החודשי הגבוה ביותר בכל העולם מאז שהחלה המגיפה. 

הממוצע בהודו עומד היום על 64,000 מאומתים ביום - עלייה של 84% מהממוצע בחודש יולי ומספר המתים הגיע ל-1,000 בכל יום מאז תחילת חודש ספטמבר.

ברזיל רשמה יותר מארבעה מיליון מקרים ושם יש את מספר המקרים השלישי בגודלו בעולם ואת מספר המתים הכי גבוה באמריקה הלטינית, עם יותר מ-131,000 עד כה. 

ארצות הברית רשמה כמעט רבע ממספר כלל המאומתים בקורונה בעולם - יותר משישה מיליון. העלייה החדה הייתה בחודש יולי, אך המספרים החלו בירידה מאז. בארצות הברית יש את כמות המתים מקורונה הגדולה ביותר בעולם, עם יותר מ-194,000 עד כה.

קורונה בארה''ב  (צילום:  REUTERS/Bing Guan)
קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Bing Guan)
 

מדינות ברחבי אירופה רושמות עליה הולכת וגדלה במספרי המאומתים היומיים על רקע החשש מהתחדשות הנגיף. סגרים מקומיים נרשמו באזורים שנפגעו הכי קשה, והציבור מתבקש לעטות מסכות ולפעול לפי כללי הריחוק החברתי.

מדינות אחרות שחוו גל שני של נגיף הקורונה הן פרו, ישראל, דרום קוריאה ואוסטרליה. 
ביום ראשון עצרה המשטרה במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה יותר מ-70 מפגינים שמחו נגד הסגרים ומפיצים תיאוריות קונספירציה אודות הנגיף, מתוך 250 שהגיעו למחות באופן כללי. ויקטוריה נחשבת למוקד ההתפרצות באוסטרליה ונרשמו בה 75% ממקרי ההדבקה הכלליים ביבשת ו-90% ממקרי המוות.

בניו זילנד מתכננים לבטל את מגבלות הנגיף ב-21 בספטמבר. המדינה זכתה להצלחה רבה בהתמודדותה עם הנגיף, אך בחודש שעבר הוטלו מגבלות על אוקלנד לאחר שזוהו מספר נדבקים חדשים.

בארגון הבריאות העולמי דיווחו גם על מצבה של ישראל, ועל הסגר השני המתכונן בעקבות העלייה החדה במספר הנדבקים שיחל ביום שישי, בסמוך לערב ראש השנה. כזכור, סך הנדבקים עומד על 156,596 מאומתים ויותר מ-1000 מתים.