ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הזהיר אתמול כי חודשי החורף צפויים להיות קשים, והודה כי הוא מבין מדוע התושבים זועמים על התנהלות הממשלה בהתמודדות עם מגיפת הקורונה.

על רקע העלייה המתמשכת במספר נשאי הקורונה בבריטניה, ועל רקע המגבלות החדשות שהוטלו בשבועיים האחרונים בניסיון לעצור את התפשטות הגל השני של המגיפה, העריך ג'ונסון כי צעדי הסגר המקומיים יימשכו גם לתוך השנה הבאה וכי יש סבירות גבוהה שהחודשים הקרובים יהיו מורכבים ולכן אין מנוס מהטלת מגבלות.

קורונה - עומס כבד בבתי החולים במדריד. צילום: רויטרס

"אני יודע שאנשים זועמים עליי והם כועסים על הממשלה, אבל אני צריך להגיד, בכל הכנות, שימשיכו להיות מהמורות עד חג המולד, אולי אפילו מעבר, אבל זאת הדרך היחידה לעשות את זה", אמר בראיון לתוכניתו של אנדרו מאר ב־BBC. "צפוי להיות חורף קשה לכולנו, ועלינו להתמודד עם העובדה הזאת".

בהתייחסו לאפשרות של חיסון זמין עוד השנה, אמר ראש הממשלה כי הדבר "אפשרי", אולם מיהר להוסיף: "אני לא רוצה לעורר את תקוות האנשים ללא צורך, כי אני חושב שיש סיכוי אבל זה לא ודאי". לטענתו, "בשבועות ובחודשים הבאים תשתנה המשוואה המדעית, בין אם בנושא החיסונים ובין אם בנושא הבדיקות" ותפנה לעבר ניצחון על הנגיף.

בינתיים הפציר ג'ונסון בתושבים להתנהל באחריות. "אנחנו רוצים שאנשים יתנהגו ללא מורא, אבל בהיגיון, על פי ההנחיות - בין אם לאומיות ובין אם מקומיות - כדי לצמצם את רמת התחלואה, אבל גם כדי לאפשר לנו להמשיך עם סדרי העדיפויות שלנו בתור מדינה", אמר ג'ונסון, שגם דחה את השמועות כי הוא סובל מהשלכות ההידבקות שלו בנגיף באביב האחרון. "אני בריא יותר מכמה כלבים של קצבים", התריס.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם מסכה  (צילום: רויטרס)
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם מסכה (צילום: רויטרס)


גם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הזהיר אתמול כי ללא משמעת עצמית מצד התושבים עלולה המגיפה להכות שוב בעוצמה כפי שעשתה באביב האחרון, וציין כי נבחנות מגבלות חדשות, כולל צמצום התקהלויות וסגירה מוקדמת של מקומות בילוי במהלך הסתיו והחורף. "איטליה, שנאבקת לצאת מתוך המגיפה, חייבת להיות קהילה שמתחדשת", אמר בטקס לרגל יום החג של פרנציסקוס הקדוש, "האויב עדיין לא הובס. אנחנו מודעים לכך שאסור לנו לבזבז את ההקרבות שנעשו".