בימים אלו איראן, האומה שנפגעה הכי קשה במזרח התיכון ממגפת הקורונה, מתמודדת עם הגל השלישי של המגפה ששוטף את המדינה והטילה הגבלות חדשות על מוקדי התחלואה, בהם הבירה טהרן. המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אף הזהיר היום (שבת) כי מפרי ההנחיות ייענשו באופן קשה.

כאמור, ההגבלות הוטלו על הבירה טהרן ועל 43 ערים נוספות בהן נרשמה עלייה בתחלואה, שייכנסו לתוקף ביום שני הקרוב. הטלוויזיה הרשמית של המדינה אף דיווחה כי חמינאי דרש להחמיר את ההגבלות ודחק להגביר את האכיפה בכניסות וביציאות מהערים, בתנועה הבין עירונית ובמרחבים הציבוריים.

גורמים רשמיים במדינה דיווחו כי 5,814 מקרי קורונה מאומתים אותרו באיראן ביממה האחרונה ו-335 חולים מתו. עד כה אובחנו במדינה 562,705 מקרים ומתו 32,320 חולים. 

עלי חמינאי (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי (צילום: רויטרס)

במהלך דבריו קרא חמינאי לשים סוף לסכסוכים הפנימיים בין המוסדות האיראניים סביב המגפה ובתוך כך עקץ את ארה"ב: "התנהגויות ועלבונות כאלו הן דרכן של מדינות כמו ארצות הברית, שיש להן ניהול מהסוג הגרוע ביותר", אמר האייתוללה. "הם מביכים את עצמם בדיונים ובתדריכי עיתונות מול העולם".

"מי שייפר את תקנות הבריאות צריך להיענש בצורה קשה", הדגיש חמינאי. "עלינו לנסות לעשות כמיטב יכולתנו כי זה חיוני לחייהם ובריאותם של אנשים, בטיחותם וכלכלתם".