בשורה בקרב נגד מגיפת הקורונה: חברת התרופות אסטרהזנקה הודיעה אתמול כי החיסון שהיא מפתחת עם אוניברסיטת אוקספורד מצליח לייצר הגנה מפני הנגיף בקרב צעירים ובני הגיל השלישי.

פיתוח החיסון הישראלי לקורונה. צילום: דוברות משרד הביטחון

על פי החברה הבריטית, החיסון נמצא כעת בשלב השלישי של הניסויים הקליניים והוא מפתח נוגדנים ותאי T בקרב מטופלים מבוגרים, אחת מקבוצות הסיכון המרכזיות, וכמעט שאינו מעורר תופעות לוואי. זאת בהמשך להודעה מיולי האחרון כי החיסון מייצר יותר "תגובות חיסוניות" בקרב בוגרים בריאים בגילאים 18 עד 55.

"מעודד לראות שהתגובות החיסוניות היו דומות בין מבוגרים לבין צעירים ושהתגובתיות הייתה נמוכה בקרב קשישים, שם חומרת המחלה גבוהה יותר", אמר דובר מטעם אסטרהזנקה. "התוצאות מבססות יותר את גוף הראיות לגבי בטיחות החיסון AZD1222 ויכולת החיסון שלו".

מטופל במחלקת קורונה (צילום: מארק ישראל סלם)
מטופל במחלקת קורונה (צילום: מארק ישראל סלם)

בינתיים, הגל השני של המגיפה ממשיך להכות בעוצמה באירופה. על פי הנתונים שפרסם אתמול ארגון הבריאות העולמי, בשבוע החולף, שהסתיים ביום ראשון, נרשם שיא של יותר מ־1.3 מיליון נשאים חדשים, הפעם הראשונה שבה נחצה רף מיליון המקרים בשבוע אחד.

בצרפת נערכים למצב חירום תברואתי חמור כאשר על פי הצפי הגל השני של הקורונה יהיה חמור אף יותר מהראשון. ראש המועצה המדעית המייעצת לממשלת צרפת פרופ' ז'אן פרנסואה דפרסי אמר כי המספר האמיתי של הנדבקים החדשים בנגיף מגיע ליותר מ־100 אלף אנשים ביום.

חדרי הטיפול הנמרץ בבתי החולים במדינה מתמלאים במהירות כאשר במרביתם, התפוסה הממוצעת של חולי קורונה מגיעה לכ־60%. חלק מבתי החולים אף נאלצו להעביר רבים מהחולים המאושפזים אצלם לבלגיה, המדינה השכנה. בשל המצב העגום, דורשים מומחים מהרשויות שלא לפתוח מחדש ב־2 בנובמבר את בתי הספר, הסגורים כעת לרגל חופשת הסתיו.