במסגרת פורום השלום הבינלאומי המתקיים בפריז, הכריזו בסוף השבוע נשיא צרפת עמנואל מקרון, יו"ר נציבות האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין והנדבנית מלינדה גייטס, אשתו של מייסד מיקרוסופט, על התחייבויות לתרומה מצטברת של כ 500 מיליון דולר, שייאספו לקרן לקידום המלחמה בקורונה, פיתוח חיסונים נגד הנגיף והבטחת גישה שווה לכולם.

קורונה בארצות הברית

צרפת והאיחוד האירופי הבטיחו להעביר 100 מיליון דולר, ספרד 50 מיליון ובריטניה התחייבה לתרום לירה שטרלינג אחת לכל ארבעה דולר שאספו אחרים. קרן גייטס הודיעה מצדה על תרומה של 70 מיליון דולר. לדברי מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי תאודרוס אדהנום גברהיסוס, 186 מדינות הצטרפו לפרויקט הבינלאומי, אך רק חלק מהסכומים הועבר בפועל.

נשיא סין שי ג'ינפינג הבטיח כי מדינתו תפתח חיסונים נגד קורונה ותעמידם לרשות העולם כולו. היא תתחלק גם במידע המדעי שברשותה ותעודד פעילות בינלאומית בנושא. במקביל, נשיא האיחוד האירופי שארל מישל הציע לחתום על אמנה בינלאומית למלחמה במגיפות שתופעל למניעתן ולעמידה משותפת בפניהן, כולל חילופי אמצעים ומידע.

עלייה בתחלואה ב-49 מתוך 50 מדינות ארה"ב

ארה"ב רשמה בסוף השבוע שיא של יותר מ 180 אלף נדבקים חדשים ביממה בנגיף הקורונה, כאשר מדינות נוספות מחריפות את ההגבלות וההנחיות לנוכח העלייה הגוברת בתחלואה.

קורונה בארה''ב: הרכבת התחתית בניו יורק  (צילום: gettyimages)
קורונה בארה''ב: הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: gettyimages)

על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, 514,184 מקרי הידבקות נרשמו ביום שישי, עלייה של יותר מ30 אלף נשאים חדשים לעומת היממה הקודמת. ב49 מתוך 50 המדינות בארה"ב נרשמה מגמת עלייה בתחלואה, כאשר ב-18 מדינות נשברו שיאי הידבקות ביום שישי ויותר מ30 מדינות רשמו שיאים בשבוע החולף.

לאור ההחרפה במצב נכנסו לתוקף הגבלות חדשות במספר מדינות. גם באירופה המגיפה מאלצת את המנהיגים להקשיח את הצעדים. ממשלת יוון הודיעה אתמול כי כל בתי הספר היסודיים וגני הילדים, שהיו פתוחים בשבוע שעבר, יעברו למתכונת של למידה מרחוק עד סוף החודש.

אוסטריה צפויה להיכנס השבוע לסגר מלא של שלושה שבועות, אחרי שהסגר הלילי שהוטל לפני כעשרה ימים לא סייע לעצור את העלייה בתחלואה. לבנון, שבה נמנו עד כה יותר מ102 אלף מקרים ובתי החולים הגיעו לעומס מקסימלי, החלה אתמול בסגר כללי של שבועיים, כאשר יציאה מהבתים מותרת רק למטרות חיוניות.

נשיא איראן חסן רוחאני הודיע על הטלת מגבלות בטהרן ובאזורים נוספים במדינה, עם סגירה של כל העסקים הבלתי חיוניים ובתי הספר וכן איסור נסיעה בכבישים.