ערן צוקר, סטודנט ישראלי שגר בבריטניה, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103fm על בהלת המוטציה הבריטית וסיפר על תחושת הפאניקה שאוחזת את התושבים באזור, רגע לפני חופשת חג המולד.

קורונה בבריטניה: לונדון נכנסת לסגר בעקבות המוטציה הבריטית (צילום: רויטרס)

סטודנט שגר שם, מה המצב? נמלטת?
"לא נמלטתי, אבל כן יש פאניקה קצת מהמוטציה החדשה הזאת עכשיו. בוא נגיד בד"כ התקשורת פה היא לא כל כך היסטרית והפעם זה נראה שהם קצת יותר מבוהלים מבדרך כלל".

הבריטים כאלה קרי רוח, מחושבים, הם מאבדים את זה?
"לא יודע אם מאבדים אבל אתמול היה ריאיון עם שר הבריאות שבד"כ שוקל מילים והיה לו מבט די מודאג בעיניים ואמר שזה מאוד מדאיג הסיטואציה, והמהדורות פותחות עם כותרות מפוצצות על המוטציה החדשה וכו'".

מחלוקת?
"יש מחלוקת, אבל אני חושב שהרבה פחות חריפה. אני לא נמצא בישראל פיזית אז אני לא יודע, אבל ממה שאני ניזון יש מחלוקת אבל לא יוצאים לרחובות, לא מאשימים את הממשלה במצב שנקלענו אליו".

לא מאשימים את ג'ונסון?
"האופוזיציה מאשימה אבל אין פה הפגנות. אני חושב שהאופן הכלכלי שעזרו פה הרבה יותר טוב ממה שעזרו בארץ למרות כל הסגרים".

יש התחלה של דיבורים על המוטציה עצמה? מה היא יודעת לעשות.
"ממה שאני הבנתי זה שהיא לא יותר מסוכנת אלא יותר מתפשטת וזה מוביל ליותר חולים וזה מסוכן מבחינת המוטציה עצמה היא לא יותר מסוכנת אלא מתפשטת יותר מהר".

החיסון תופס עליה?
"לא אמרו שהוא לא תופס".

הייתם הראשונים להתחסן ולחזור יחסית לשגרה, ראיתי משחקי כדורגל וכו'. אין אור בקצה המנהרה?
"לא בכל מקום היה כדורגל, זה מחולק ל-3 מדרגות ועכשיו הוסיפו מדרגה רביעית וזה מה שלונדון נכנסה אליו בגלל המוטציה, המדרגה הרביעית זה ממש סגר מוחלט ו-3 המדרגות, מי שהיה במדרגה הראשונה והשנייה היה כדורגל והיה אפשר לעשות הופעות קטנות וברים ומסעדות פתוחים. אני חושב שגם בארץ יש סוג של אופוריה עם החיסונים, אבל הם קצת קיבלו על הראש עכשיו".

איזה סגר אתם נכנסים בכריסמס? הכול סגור? אסור לצאת?
"פה הם אוהבים לעבוד עם סלוגנים, יש את הסלוגן של תישארו בבית וזה היה תישארו בטוחים ולא תישארו בבית. כל שאר אנגליה במדרגות יותר נמוכות ולונדון במדרגה הכי גבוה, רק חנויות חיוניות פותחות, האוניברסיטה כן פתוחה".

ינון יש אנשים ברחובות.
"היום הראשון של הסגר, זה 08:00 בבוקר. יש, אבל לא כמו ברגיל".