"לממשל טראמפ לא הייתה תוכנית להפצת החיסונים נגד הקורונה כאשר הנגיף השתולל בחודשיהם האחרונים בתפקיד", כך אמר היום ראש הסגל בבית הלבן, רון קליין, בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC. "תהליך הפצת החיסון, במיוחד מחוץ לבתי אבות ובתי חולים אל תוך הקהילה כולה, לא היה קיים כשנכנסנו לבית הלבן", הוסיף.

"ראינו בכל רחבי הארץ כי חולקו מיליוני מנות, אך רק כמחציתן ניתנו. התהליך של הוצאת החיסון הזה לכל הזרועות - זה התהליך הקשה. שם אנחנו נמצאים מאחור כמדינה. בזה אנחנו מתמקדים בממשל ביידן - בהתחזקות", הדגיש.

כזכור, זוהי אינה הפעם הראשונה בה ממשל ביידן מעביר ביקורת על התמודדות ממשל טראמפ עם משבר הקורונה ובפרט עם תוכנית הפצת החיסונים. מספר ימים לפני כניסתו לתפקיד, אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי על אף שהחיסון פותח מהר, תוכנית ההפצה לא מתקדמת כפי שהייתה אמורה. בנוסף, הוא ציין כי בקצב הנוכחי של הפצת החיסונים "ייקח שנים, ולא חודשים, עד שכל האוכלוסייה תחוסן". 

כאמור, מאז נכנס לתפקיד, החל ביידן לחתום על צווים נשיאותיים המבטלים את מדיניות ממשל טראמפ, ולהוסיף הגבלות חדשות הקשורות למגפת הקורונה. בין היתר, כל מי שייכנס לארצות הברית יצטרך להציג בדיקה שלילית לקורונה ויהיה מחויב בבידוד של שבועיים. יחד עם זאת כולם יחויבו לעטות מסכה במטוסים, בשדות התעופה ובכל מבנה ציבורי במדינה.  

בנוסף, הציבו יעד של 100 מיליון חיסונים ב-100 הימים הראשונים לממשל ביידן-האריס, על מנת שבתי הספר יוכלו להיפתח מחדש בהקדם. על פי הפרסומים, השלב הראשון של קמפיין החיסונים הלאומי יספק מענה ל-50 מיליון אמריקנים ב-100 הימים הקרובים. 

"בחודש הבא נספור חצי מיליון מתים בארה"ב מקורונה. ייקחו חודשים ארוכים להתאושש ולחזור לשגרה", הדגיש ביידן, והודיע על התכנון לשתף פעולה עם שלטונות מקומיים להקמת נקודות חיסון במרכזי כנסים, אצטדיונים ואוניברסיטאות.