מאמץ בינלאומי לסייע להודו בהתמודדות עם הגל השני של התפרצות מגפת הקורונה, כאשר המדינה ממשיכה לרשום שיאי תחלואה עולמיים ובתי החולים קורסים בשל מחסור במיטות ומכלי חמצן.

קורונה בעולם (צילום: רויטרס)

על פי משרד הבריאות ההודי, ביממה האחרונה נרשמו 352,991 מקרי הידבקות חדשים, היממה החמישית ברציפות של יותר מ-300 אלף נשאים והפעם הראשונה שבה נחצה רף 350 אלף מקרים ביממה. כמו כן דווח על שיא תמותה יומי עם 2,812 קורבנות חדשים.

העדויות הקשות בימים האחרונים על מחסור כבד במיטות ובמכלי חמצן בבתי החולים ועל גופות שנערמות במשרפות הובילו למאמץ בינלאומי לסייע להודו עם ציוד חיוני שיאפשר לרשויות הבריאות במדינה להתמודד עם המשבר שעדיין לא הגיע לשיאו.

אמש הודיע הממשל האמריקאי כי הוא ישלח חומרי גלם עבור ייצור של החיסון של אסטרהזניקה, מכשירי הנשמה, ציוד מגן וערכות בדיקה. ההודעה הגיעה אחרי שתיקה רועמת, שעוררה זעם ברחוב ההודי, ובצל לחץ על ארה"ב להסיר את מגבלות הייצוא על חומרי הגלם החיוניים.

"בדיוק כמו שהודו שלחה סיוע לארה"ב בעת שבתי החולים שלנו התמודדו עם עומד בשלבים המוקדמים של המגפה, אנחנו נחושים לסייע להודו בשעת המצוקה שלה", צייץ הנשיא ג'ו ביידן. "ארה"ב פועלת באופן צמוד עם הממשלה ההודית כדי להציב במהירות סיוע נוסף ואספקה במהלך ההתפרצות המדאיגה של הנגיף", הוסיפה הסגנית קמלה האריס, שאמה הגיעה מהודו. "בעת שאנחנו מספקים סיוע, אנחנו מתפללים למען העם בהודו, כולל עובדי הבריאות האמיצים".

בריטניה הודיעה כי היא שולחת 495 מחוללי חמצן, 120 מכשירי הנשמה בלתי פולשניים ועשרים מכשירי הנשמה ידניים. "אנחנו ניצבים לצד הודו במאבק המשותף נגד נגיף הקורונה", מסר ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון. "ציוד רפואי חיוני נמצא בדרכו מבריטניה להודו כדי לסייע לעצור את אובדן החיים הטרגי מהנגיף ואנחנו נמשיך לעבוד באופן צמוד עם הממשלה ההודית במהלך התקופה הקשה הזו".

היום מסר שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, כי ארצו תשלח חמצן וסיוע חירום נוסף להודו, כאשר במשרד ההגנה ציינו כי הם התבקשו לבחון אספקה של מתקן נייד לייצור חמצן. "הגל השני שכרגע מתחולל בהודו הוא בעל עוצמה חסרת תקדים", אמר מאס. "חשוב ונכון שנפעל במהירות כדי לעצור את כניסת המוטציה החדשה לגרמניה".

גם היריבה המרה פקיסטן התגייסה לסייע והציעה לשלוח סיוע רפואי ואספקה חיונית. "אנחנו מתפללים להחלמה מהירה לכל מי שסובלים מהמגפה בשכנה שלנו ובעולם", אמר ראש הממשלה, אימרן חאן. "אני רוצה להביע סולידריות עם העם ההודי שנאבק בגל מסוכן של נגיף הקורונה. אנחנו חייבים להילחם באתגר העולמי הזה יחד".