ממשלת בריטניה שוקלת הפעלת סגרים מקומיים ואת דחיית המועד להסרת כל מגבלות הקורונה על רקע ההתפשטות של הזן ההודי של הנגיף באזורים נרחבים במדינה.

שר הבריאות, מאט הנקוק, התריע כי מספר מקרי ההידבקות בזן B.1.617.2 שהתגלה בהודו גדל ביותר מ-75 אחוז מאז יום חמישי האחרון עם יותר מ-2,300 נשאים חדשים. ההתפרצות החלה בבולטון ובבלקבורן, אולם התפשטה לעשרות אזורים נוספים והזן צפוי להפוך לנפוץ ביותר בבריטניה בתוך ימים ספורים.

בשל כך, גבר החשש כי התפשטות הזן ההודי תפגע ביכולתה של בריטניה לצאת לחלוטין ממגפת הקורונה, על אף ההצלחה הגדולה של קמפיין החיסונים במדינה. אתמול נכנסו לתוקף הקלות נוספות, כאשר בין השאר התאפשר למשקי בית שונים להתערבב וגם ניתן להתחבק שוב.

ה"טיימס" הבריטי דיווח היום כי השרים בוחנים צעדים שונים להתמודדות עם התפשטות הזן ההודי. לפי הידיעה, במשרדי הממשלה החלו לגבש תוכניות להפעלת סגרים מקומיים, בדומה לצעדים שננקטו בסוף השנה שעברה, כאשר התושבים ייקראו להישאר בבתיהם ועסקים בלתי חיוניים ייסגרו. נבחנת גם האפשרות של דחיית ההסרה של מגבלות האחרונות שמתוכננת ל-21 ביוני.

השר לאיכות הסביבה, ג'ורג' יוסטיס, הודה היום כי הצעדים הללו אכן עומדים על הפרק, על אף שעדיין לא ברור אם הם יופעלו. "אנחנו לא יכולים לפסול כלום, אבל התוצאה המועדפת שלנו היא שיעלו שיעורי ההתחסנות באזורים שבהם אנחנו רואים את הבעיות האלה כדי שנוכל לתת להם את החסינות שהם צריכים, ואז לא נצטרך לעשות סגרים מקומיים", אמר בריאיון לחדשות סקיי.

"ראש הממשלה אמר שנפעל צעד אחר צעד", הוסיף יוסטיס. "אנחנו צריכים לראות כיצד המיטות (בבתי החולים) יורדות בשבועיים-שלושה הקרובים, ואז לפני ה-21 ביוני, כדי שנוכל לבחון אם אנחנו יכולים לעבור לשלב הבא".