תשדיר מטעם ממשלת אוסטרליה שקורא לשמור על מגבלות הקורונה ולעודד את קמפיין ההתחסנות עורר תרעומת ציבורית על שימוש בתיאורים גרפיים אחרי שהסרטון הציג צעירה שמתקשה לנשום בבית החולים.

בתשדיר הקצר נראית צעירה שוכבת בבית החולים עם צינור הנשמה מחובר לאפה כשהיא מתקשה לנשום ומסתכלת בייאוש לעבר המצלמה. "קוביד-19 יכול להשפיע על כל אחד", נכתב על המסך. "הישארו בבית. לכו להיבדק. תקבעו תור לחיסון".

בתחילת התשדיר הופיעה אזהרה כי "יש צופים שעלולים לגלות שהסרטון מטריד. הצופים מתבקשים להפעיל שיקול דעת". למרות זאת, הגולשים ברשתות החברתיות, בנוסף למומחי רפואה ודמויות ציבוריות, מיהרו לגנות את הקמפיין והאשימו כי התיאור הגרפי נועד להפחיד את הציבור.

רבים גם הפנו אצבע מאשימה לעבר קמפיין החיסונים האיטי של הממשלה. "זה פוגעני ביותר לשדר פרסומת כזו כאשר אוסטרלים בקבוצת הגיל הזו עדיין ממתינים לחיסונים המזופתים שלהם", כתב המגיש יו רימינגטון. "למה אתם פונים לצעירים?", אמר בתגובה אחרת. "האם אתם לא צריכים לטפל בהיסוס הגובר בקרב בני 55 ומעלה?".

הממונה על בריאות הציבור באוסטרליה, פול קלי, הבהיר כי הסרטון נועד להיות גרפי כדי "לשלוח את המסר לתוך הבתים". שר הבריאות, גרג האנט, הוסיף כי התשדיר המתין למקרה של התפרצות משמעותית כדי לעודד התחסנות.