שרת הבריאות של יפן נורהיסה טמורה אמרה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) כי המדינה נכנסה ל"שלב חדש" במלחמה בנגיף הקורונה, זאת בעקבות העלייה המתמשכת במספרי החולים, שנדבקו בווריאנט הדלתא. "עלינו לוודא שיש מספיק מיטות זמינות לטיפול בחולים קשים", אמרה לפרלמנט, "אנחנו פועלים באופן מניעתי, על ידי בקשה מהחולים הקלים להיכנס לבידוד בבתיהם ולא להתפנות לבתי החולים". 

היא הגנה על שינוי המדיניות, והסבירה כי שליחת החולים הקלים לבידוד בבתיהם, במקום לבתי החולים, תוכל למנוע מצב בו ייגמרו מיטות האשפוז הזמינות לחולי הקורונה במחלקות הטיפול הנמרץ. "במידה ולא יהיו מספיק מיטות זמינות - לא נוכל לאשפז אנשים נוספים. אנחנו פועלים באופן מניעתי בחזית הזו", הדגישה. טמורה הוסיפה עוד כי "במידה והדברים לא יתפתחו כמצופה - נחזור למדיניות הקודמת. המדיניות החדשה היא צעד  נוסף בהתמודדות עם התפשטותו המהירה מאוד של נגיף הדלתא". 

פייזר הודיעה שהחיסון לקורונה בטוח לשימוש בילדים מגיל 12 (צילום: רויטרס)

הדברים הללו נאמרים ברקע הביקורת הגוברת על המדיניות במדינה, ומדגישה את המאבק שמנהלות הרשויות ביפן עם העלייה בתחלואה בווריאנט הדלתא, דבר המאפיל על המשחקים האולימפיים. ראש הממשלה היפני, יושיהידה סוגה, אמר ביום שני האחרון כי שני חולי קורונה מאושפזים במצב קשה בבתי החולים במדינה, לצד אנשים הנמצאים בסיכון לכך שמצבם יחמיר. במקביל, ישנם חולים הנמצאים בבידוד בבתיהם, זאת כחלק משינוי במדיניות שעלולה לעורר פחד בקרב האזרחים, ולהוביל לעייה במספרי המתים.

בתוך כך, אתמול דווח כי העיר ווהאן שבסין, מוקד ההתפרצות הראשון של מגפת הקורונה, שוב מתמודדת עם הגבלות נרחבות. הרשויות בעיר הטילו סגרים ובדיקות אחרי שהתגלו המקרים הראשונים, מזה יותר משנה, של נשאים חיוביים של הנגיף. מדובר במקרי ההידבקות המקומית הראשונים בווהאן מאז יוני 2020, ובהתאם למדיניות, פורסמה מיד הנחיה לכל 11 מיליון התושבים לעבור בדיקת קורונה. כמו כן, הנחו הרשויות את כל מוסדות החינוך להשהות את כל הלמידה הפרונטלית, כולל טיולים ואימונים צבאיים, וגם אתרי התיירות נקראו לצמצם את התפוסה במחצית.