ממשלת בריטניה הודיעה על רפורמה מקיפה בטיסות לחו"ל: ביטול מודל הרמזור באשר למדינות שבהן יש סיכון להידבק בקורונה וצמצום משמעותי של חובת הבידודים והבדיקות עבור נוסעים מחוסנים.

על פי התוכנית החדשה, שבינתיים תהיה תקפה רק באנגליה, החל מיום רביעי הקרוב לא תהיה יותר חלוקה על פי רשימה של מדינות אדומות, צהובות וירוקות, ובמקום יהיו רק מדינות אדומות ומדינות ירוקות.

בשל כך, ישראל תשוב להיות מדינה ירוקה, לאחר שלפני יותר מחודש הוכנסה לרשימת המדינות הצהובות. בנוסף הוחלט על הכרה בתעודות החיסון הישראליות. כמו כן, שמונה מדינות בהן טורקיה, המלדיביים ומצרים הוצאו מהרשימה האדומה ויוגדרו כירוקות החל מהשבוע.

נוסעים שמחוסנים באופן מלא לא יצטרכו יותר לבצע בדיקת PCR לפני יציאתם לאנגליה מיעדים "ירוקים", אלא הם יצטרכו לבצע בדיקת PCR יומיים לאחר הגעתם. בחודש הבא בדיקת ה־PCR תוחלף בבדיקה מהירה וזולה.

מנגד, מי שיגיעו ממדינות "אדומות" יצטרכו לשהות עשרה ימים בבידוד במלון שקיבל את אישור הממשלה ומי שאינם מחוסנים באופן מלא עדיין יצטרכו לבצע בדיקות PCR לפני הגעתם לאנגליה, ועם נחיתתם ידרשו לשהות עשרה ימים בבידוד עצמי.

"השינויים יוצרים מערכת פשוטה יותר, עם פחות בדיקות ועלויות נמוכות יותר, שתאפשר ליותר אנשים לנסוע, לראות את יקיריהם או לבצע עסקים ברחבי העולם בעודם מספקים דחיפה לתעשיית התיירות", אמר שר התחבורה גרנט שאפס. כבר אתמול דיווחו חברות התיירות על עלייה חדה בהזמנות ליעדים ברחבי העולם בעקבות השינויים במדיניות הממשלה.

בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע אתמול כי 50 מיליון צרפתים (מתוך 70 מיליון תושבים) התחסנו לפחות פעם אחת נגד נגיף הקורונה. מקרון הבטיח לשקול בקרוב הקלות בדרישות להציג תו ירוק בשורה של אזורים בצרפת שבהם נתוני התחלואה נמוכים, זאת על רקע הבחירות באביב הקרוב.

במקביל, אתמול הפגינו זה השבוע העשירי ברציפות כ־120 אלף איש נגד הגבלות הקורונה במדינה. ההפגנות התגברו לאחר שב־15 בספטמבר נכנסו לתוקף תקנות האוסרות על עובדים לא מחוסנים במספר ענפים לעסוק במקצועם. מלבד עובדים במערכת הבריאות, התקנות כוללות גם נהגים, ספקים, כבאים ושוטרים. כולם יושעו מעבודתם ללא פיצויים והעבריינים עלולים להיענש בעד שישה חודשי מאסר.