הבית הלבן הציג היום (רביעי) את תוכניתו למבצע של חיסון ילדים בני חמש עד 11 נגד נגיף הקורונה, מיד לאחר שמנהל המזון והתרופות יעניק (FDA) את האישור הרשמי.

לפי ההודעה, לרשות הממשל עומדת כמות מספקת של חיסונים עבור 28 מיליון ילדים בגילאים המתאימים על מנת להתחיל את מתן המנות מיד אחרי האישור. החיסונים יועברו ליותר מ-25 אלף מרפאות ילדים ומרכזים לטיפול בילדים, למאות מרכזים לבריאות הציבור ולמרפאות באזורים חקלאיים, ובנוסף הם ישלחו לעשרות אלפי בתי מרקחת.

"היום, ממשל ביידן מודיע על תוכנית שנועדה להבטיח כי אם החיסון יאושר עבור בני חמש עד 11, הוא יופץ במהירות ויהיה זמין באופן נוח ושוויוני עבור משפחות ברחבי המדינה", נמסר מהבית הלבן.

ועדת הייעוץ של מינהל המזון והתרופות צפויה לקיים ב-26 באוקטובר דיון פומבי, שיועבר בשידור חי, בנושא מתן אישור חירום למתן מנות חיסון של פייזר וביונטק לילדים בני חמש עד 11. אם המומחים ימליצו על האישור, הסוכנות צפויה להכריז עליו בתוך ימים ספורים ולאפשר את הרחבת האוכלוסיות הזכאיות לחיסון.

שתי החברות הודיעו ב-20 בספטמבר כי ניסוי שנערך בקרב יותר מאלפיים ילדים הראה כי החיסון בטוח לשימוש בקבוצת הגיל של חמש עד 11 וכי הוא מספק תגובות חיסוניות חזקות שזהות לניסויים בקבוצת הגיל של 16 עד 25. בשבוע שעבר, גם הגישה פייזר למינהל המזון את כל הנתונים מהניסוי הקליני.