ארגון הבריאות העולמי וסוכנות התרופות האירופית התריעו כי מתן מנות בוסטר נוספות של החיסונים הקיימים נגד קורונה עלול לפגוע ביעילות של מערכת החיסון של בני האדם להתמודד עם וריאנטים חדשים.

הוועדה הטכנית המייעצת של ארגון הבריאות העולמי לבחינת יעילות החיסונים נגד קורונה הזהירה כי לא צפוי שאסטרטגיית חיסונים המבוססת על מתן מנות בוסטר חוזרות של הרכב החיסון המקורי תהיה מתאימה.

המומחים קראו לחברות התרופות לפתח חיסונים שיוכלו למנוע הידבקות והעברה של הנגיף וגם ימנעו מחלה קשה ומקרי מוות. הם ציינו: "צריך לעדכן את ההרכב הנוכחי של החיסונים נגד קורונה כדי להבטיח שהם מספקים את רמות ההגנה המומלצות מפני הדבקה ומחלה מצד וריאנטים מעוררי דאגה, כולל האומיקרון".

במקביל הסוכנות האירופית לתרופות התריעה מפני ההשפעות של מנות בוסטר חוזרות ונשנות. על פי מדעני הסוכנות, מתן הבוסטרים כל ארבעה חודשים עלול להחליש את מערכת החיסון.

בתוך כך, אתמול התנצל ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על השתתפותו במסיבת האלכוהול בדאונינג 10 במאי 2020, כשמדינתו הייתה נתונה בסגר. בהופעה לפני חברי הפרלמנט סיפר ג'ונסון כי הוא נכח באירוע בגינה במשך 25 דקות. "אני רוצה להתנצל", אמר ג'ונסון.

"אני מכיר בזעם שחשים כלפיי וכלפי הממשלה שאני מוביל, כאשר הם חושבים שבדאונינג 10 עצמו האנשים שקבעו את התקנות לא מילאו אחריהן כראוי", הוסיף. באופוזיציה לא קיבלו את גרסתו של ג'ונסון ודרשו את התפטרותו.