אחרי שלושה אלבומים מצליחים ("בא מן השתיקה", "ביום הכי בהיר" ו"שמע"), שהגיעו למעמד זהב ופלטינה + שרשרת להיטים שהפכו בן ליל לקלאסיקה מקומית, קובי אפללו מוציא סינגל שני, "לצידך", מאלבומו הרביעי, והוא לא רגוע. "עם כל אלבום ההתרגשות רק עולה", הוא מודה. "בהתחלה

חשבתי שהדבר הכי קשה בעולם זה לפרוץ. אחר כך הבנתי שהדבר הכי קשה זה לשמור על ההצלחה, לגדול משם, ולהגיע למקום שאתה משכנע קהלים חדשים שיש לך מה להציע להם".
 
חשוב לך למצוא חן בעיני כולם?

"זה מגיע פחות מהמקום של לרצות, ויותר מהמקום של למצוא נקודות שלא מכירים אותך. הקהל הישראלי נגוע בדעות קדומות, והם מסתכלים על אמן מסוים רק אחרי שגיבשו עליו דעה מתוך נקודת מבטם".
 
מה התדמית שלך לדעתך?
"בגלל שם משפחתי, לקחו אותי בזמנו למקומות ים תיכוניים. זה המקום שבו אתה פוגש אנשים שאומרים לך: 'אנחנו לא אוהבים מזרחית, אבל אותך אנחנו אוהבים מאוד'. בשנתיים הראשונות הייתי שומע את זה לא מעט. אין לי שום דבר נגד המוזיקה הזו, אבל אני לא שם. יש לי את המקומות שלי. למרות זאת, מחמיא לי ומחמם את לבי, שהצלחתי לשנות את דעתם".
 
אפללו (38) נולד והתחנך במושב חוסן ואחרי זה במעלות־תרשיחא. אחרי שירות צבאי בחטיבת הנח"ל החל לכתוב שירים, אבל רק אחר 10 שנים הצליח לפרוץ לתודעה הציבורית. ככותב, מלחין ומבצע, אפללו מספר שההגדרה המוזיקלית שלו התעצבה לאורך תחנות שונות בחייו.
 
עברו 10 שנים עד שזכית להכרה. היו רגעים שהתייאשת?
"קיבלתי הרבה דחיות ולאווים, אבל תמיד כשהתייאשתי וירדתי לשוליים, הגיע מישהו שעודד אותי. השיר 'בא מן השתיקה' יצא ב־ 2006 , אבל לא הצליח. שנה אחר כך, כשהוצאתי את הקליפ, הוא הגיע לקוטנר, ששם עליו אוזן ופרגן לו במה שהיה אז ערוץ 4, שהתנהל בזמנו כמו MTV . משם זה התגלגל הלאה".
 
ואם השיר לא היה מצליח?
"כבר הוצאתי ויזה וקניתי כרטיס לארה"ב. קבעתי עם חבר להגיע אליו. רציתי לעזוב את הארץ, לא הרגשתי שיש לי קהל פה. חשבתי לנסות שם את המוזיקה שלי, לבדוק כיוונים ולראות לאן זה מתגלגל. חשבתי לשיר בספרדית. אני עדיין משתעשע ברעיון לקחת כמה שירים שלי ולתרגם אותם
לספרדית, ולראות מה יקרה איתם".
 
הסינגל "לצידך" הוא בלדה רומנטית, כמו שאפללו יודע לעשות היטב. הפעם הוא בחר לעסוק בצדדים הפחות מדוברים של האהבה, זו שמתחילה אחרי שההתאהבות נגמרת. "אז נכון אני לא מושלם / ונכון יש טובים ממני בעולם / אך עדיין, עדיין מבקש עוד יום לצידך".
 
"השיר מדבר על כך שמצאתי את האמת משחררת", הוא אומר. "ההכרה בחולשותיך זה משהו שצריך לשיר עליו. שירי אהבה נמצאים בשתי נקודות קיצון: או שאלו שירי פרידה, או שאלו שירי אהבה מתקתקים. ויש את המקום שבו רובנו חיים בו בזוגיות וזה באמצע. אם כולנו מבינים שאנחנו לא מושלמים, וצריך לעבוד על הזוגיות ועל עצמך – אז למה שלא אשיר על זה?".
 
אין לך בעיה להיחשף?
"לא. אני יודע שהרבה אנשים יכולים למצוא את עצמם בסיטואציה שאני מדבר עליה".
 
מה לגבי זוגיות?
"אני לא בזוגיות, וכמו כולם נמצא במנגנון החיפוש. אני מאמין שבצורה כזאת או אחרת, השלב הבא בחיי צריך להיות בזוגיות. אבל זה לא רק למצוא אהבה טובה. צריך גם נכונות משני הצדדים לעבוד עליה. תמיד אמרו לנו באגדות שהנסיך והנסיכה חיו באושר ועושר. אני חושב שהם היו צריכים להגיד שהנסיך והנסיכה חיו באושר ועושר, אבל אחרי שנה היו צריכים טיפול זוגי". 
קובי אפללו. 14.2 . מוצ"ש. 22:00 
זאפה תל אביב