חיות בלילה

מה עושות האיילות בלילות? הקיץ נוכל סוף סוף לענות על השאלה הפואטית. החום הגדול מבריח את בעלי החיים בניסיון למצוא מקומות מסתור ולנמנם עד יעבור זעם. לפיכך החליטו בגן החיות התנכ"י לצאת בשורה של סיורי שקיעה: "ג'ירפות ולישון", "שקיעה עם פילים", "שקיעה בדגש על טורפים" ו"לילה לבן" – הזדמנות נהדרת לראות את בעלי החיים הפועלים בחסות החשיכה. ואם חלמתם להינעל בגן חיות בלילה, תוכלו לחוות זאת על בשרכם בסיור בן 12 שעות, כולל לינה במקום. 


במהלך יולי ואוגוסט, 58 שקלים לאדם, 149 שקל לסיור הכולל לינה. הרשמה מראש בטל': 02-6750116.



"דגש על טורפים", גן החיות התנ"כי. צילום: שהם איילי, יח"צ
"דגש על טורפים", גן החיות התנ"כי. צילום: שהם איילי, יח"צ



יאללה, כמה חם

זה רק נדמה לנו או שהקיץ הופך חם יותר מהרגיל? כנראה שכולם מבחינים בכך. הנה, גם מוזיאון הילדים בחולון החליט להקל עלינו ויפתח את שעריו מדי חמישי של חודש אוגוסט בשעות 23:00-18:00.


כל הסיורים המודרכים במסלולים יקבלו טוויסט קטן בהתאם לשעה, ועל המדשאות ייערך הפנינג שיכלול הצגה של תיאטרון "צלליות", סדנת יצירה, מסלול אתגרי עם כיסויי עיניים על ידי מדריך עיוור מ"דיאלוג בחשיכה", סיפור אגדה לילית, שוק קח־תן־תרום וצ'יזבטים מסביב למדורה.


באוגוסט בלבד. ההפנינג ייערך בין 20:00־23:00. 80 שקל למסלול ולהפנינג, 25 שקל להפנינג בלבד. יש לתאם מקומות מראש בטלפון: 03-6503000.



דיאלוג בחשיכה. לילה במוזיאון הילדים. צילום: אלינור חיון, יח"צ
דיאלוג בחשיכה. לילה במוזיאון הילדים. צילום: אלינור חיון, יח"צ



קיץ נוסטלגי

מה עשו הילדים שחיו בישראל בשנותיה הראשונות של המדינה בזמן הקיץ? איך הם העבירו את הזמן בלי סמארטפון, טלוויזיה ופלייסטיישן? פסטיבל "אז או היום", שיתקיים במיני ישראל, ינסה לענות על השאלה. 


הסיפור ההיסטורי של המדינה יוצג בפארק באמצעות תערוכה, פעילות אינטראקטיבית, כתב חידה נושא פרסים, וגם ההצגה "אורי וסבא במנהרת הזמן". בנוסף, גם המודלים בפארק יחזרו אחורה ויציגו למבקרים איך הם היו נראים פעם.


במהלך יולי ואוגוסט. 35־69 שקל (בהתאם למבצעים השונים). בימי שלישי בין 24.7־29.8, 17:00־22:00, כניסה חופשית לסבים וסבתות. פרטים: www.minisrael.co.il.


אומרים שהיה פה. כתב חידה. צילום תמונות שחור-לבן: יצחק סעד, יח"צ
אומרים שהיה פה. כתב חידה. צילום תמונות שחור-לבן: יצחק סעד, יח"צ



ארמון החול

אין שעה טובה יותר להיות בים מאשר בשקיעה, כשהבריזה עולה והחום נשבר. ואם נמאס לכם מהחול והמדוזות, תוכלו תמיד לשהות ליד החוף, למשל בטריבונה ביריד המזרח בתל אביב. ביולי ואוגוסט, מדי יום שלישי, יעלו במקום הצגות לילדים ולפניהם פעילויות וסדנאות. לא רחוק משם, בנמל תל אביב, יוקרנו סרטים לילדים בכל יום ראשון של חודש יולי, ובימי רביעי ייערכו "משחקי ילדות", מגוון פעילויות מתחלפות בארגז החול.


הצגות ביריד המזרח, מדי שלישי, 17:30־19:00, הכניסה חופשית; סרטי ילדים, מדי יום ראשון ב־20:00 ומשחקי ילדות בימי רביעי ב־17:30. הכניסה חופשית.



"הברווזון המכוער". יריד המזרח. צילום: יח"צ
"הברווזון המכוער". יריד המזרח. צילום: יח"צ



קומיקס רליף

דמיינו אולם קולנוע ממוזג. עכשיו עצרו, בעצם לא צריך יותר מזה בחודשי הקיץ, לא? בתחילת אוגוסט ייערך בסינמטק בתל אביב פסטיבל "אנימיקס": הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה. יהיו שם סרטי אנימציה – חלקם קלאסיקות משנות ה־30 וה־50, סדנאות, מפגשי אמן, תערוכות, פעילויות לילדים, יריד דוכני קומיקס ועוד.


אוגוסט. לרכישת כרטיסים: 03-6060800, www.animixfest.co.il.


סטייל הביטלס. כוורת מצוירת. עיצוב: מישל קישקה, יח"צ
סטייל הביטלס. כוורת מצוירת. עיצוב: מישל קישקה, יח"צ



קצה החוט

חוטים. זה מה שעומד במרכז תערוכה חדשה ומסקרנת במוזיאון ישראל בירושלים, המזמינה את המבקרים – מבוגרים וילדים – לקחת חלק פעיל. התערוכה תלווה במגוון פעילויות באגף הנוער: מבוך ענק בחצר הפעילה, סיורים מודרכים, סיפורי חוטים בתנועה ומשחק וסדנת מחזור. בנוסף, ובמיוחד לילדים, ייערך סיור פעיל ומודרך "בעקבות פיקאסו", המתחקה אחר יצירותיו של האמן.


בחודש יולי ילדים נכנסים חינם למוזיאון בימים שלישי ורביעי אחר הצהריים ובשבת. בחודש אוגוסט הכניסה לילדים חינם. עלות הסדנאות, המבוך והמופע: 10־20 שקלים. לפרטים אודות שעות הפעילות: www.imj.org.il.



מבוך מחווט. קיץ במוזיאון ישראל. צילום: בני מאור, יח"צ
מבוך מחווט. קיץ במוזיאון ישראל. צילום: בני מאור, יח"צ



כמו צמח בר

כבר לא מספיק להגיד לילדים: "בזמננו לא היו סמארטפונים. כל היום שיחקנו בחוץ". חייבים להוכיח. פארק נאות קדומים יאפשר זאת בסיור הנושא את השם "הישרדות משפחתית", שבו נחזור אל התקופה שבה למצוא אוכל ומחסה לא היה מובן מאליו. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים להכיר צמחי בר שימושיים, כיצד שרדו אבותינו במדבר, ויכינו אוכל מחומרים שילקטו בטבע. בחודש אוגוסט ייערך סיור "מנהרת הזמן", שבו נגלה איך העבירו המשפחות את חודשי הקיץ החמים (רמז: לא בטיסות לחו"ל).


"הישרדות משפחתית", ימי חמישי בחודש יולי; "מנהרת הזמן", ימי חמישי באוגוסט, 17:00־19:30. 40 שקל. לפרטים ומידע נוסף על כל הסיורים: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il.


פגישה עם אבותינו. נאות קדומים. צילום: איתי בלסון, יח"צ
פגישה עם אבותינו. נאות קדומים. צילום: איתי בלסון, יח"צ


קייטנה בקניון


עוד מעט יסתיימו הקייטנות ואתם תיאלצו למצוא פעילויות מתאימות לילדים, ואז, מן הסתם, תמצאו את עצמכם שוב בקניון. בקניון "שער הצפון" חשבו על זה לפני, נערכו בהתאם, ומשיקים סדרה של מופעים וסדנאות לילדים. כחלק מסדרת מופעים שתיערך לאורך יולי ואוגוסט, יתקיים המופע "הכבש השישה עשר". עוד יופיעו שם: גיא פרידמן, נווה עצלנות, מאי הנסיכה ועוד אמנים לילדים. מדי שני תיערך סדנת "מדען נולד", ובימי רביעי "יצירה מתוקה".


קניון שער הצפון, מתחם איקאה. דרך חיפה 30, קריית אתא. הכניסה חופשית. 


במקום בייביסיטר, "הכבש הששה עשר". צילום: יוסי צבקר, יח"צ
במקום בייביסיטר, "הכבש הששה עשר". צילום: יוסי צבקר, יח"צ



בוקר טוב פלורנטין

השבוע הראשון של יולי כבר מאחורינו, אבל אפשר עדיין להספיק להשתתף בפעילויות שמציעה "רביעיית פלורנטין" - שדרה אורבנית שמשלבת בילויים, קולינריה וקניות, המציעה, לא רק לתל־אביבים, ליהנות בקיץ ממגוון פעילויות לילדים ולכל המשפחה בעולם הרפתקאות חדש, רובוטים מציירים, מפריחי בועות ענק ועוד ועוד. מדי יום שני ייערכו פעילויות לילדים עד גיל שבע, הכוללות סיפורים, שירים, אביזרים, בובות וגם הרפתקאות. בנוסף, בימי רביעי יתקיימו סדנאות. השבוע תתקיים סדנת אבירים לילדים, ובשבוע הבא סדנת קונדיטוריה.


ימי שני ורביעי בין 17:30־19:00, הכניסה חופשית, אך מותנית בהרשמה מראש בעמוד הפייסבוק של רביעיית פלורנטין. המעון 3, תל אביב. 03-6285300, 4florentine.co.il.

השדרה מתעוררת. רביעיית פלורנטין. צילום: יח"צ
השדרה מתעוררת. רביעיית פלורנטין. צילום: יח"צ