את הצמיחה בפופולריות של ענף הרכיבה על אופניים בישראל ניתן לראות בכבישי הארץ בכל סוף שבוע, כשאלפים רבים בכל הגילאים יוצאים לשטח. ההתפתחות של הענף באה לידי ביטוי גם בכמות ובאיכות ההולכת וגדלה של תחרויות שמתקיימות בישראל, ביניהן אפיק ישראל, תחרות אופני ההרים הגדולה בארץ. מעל ל־600 רוכבים ישתתפו השנה בתחרות, שתיערך במשך שלושה ימים בין 29 בספטמבר ל־1 באוקטובר.



התחרות, שנוסדה לזכרו של גיורא צחור, מפקד ובכיר במוסד שנהרג בתאונת דרכים בעת שרכב על אופניו, תתקיים זו השנה הרביעית ותכלול כ־300 ק"מ של רכיבה בסך הכל. המסלול יעבור באגמון החולה, בגליל המערבי, ברמת הגולן, לאורך הירדן והחצבני ובמערכת שבילי האופניים הבנויים של קק"ל והמועצה האזורית גליל עליון.



כפר התחרות יוקם בשטח מועצה אזורית גליל עליון, במלון גליליון – מלון חמישה כוכבים הסמוך לאגמון החולה. שמה הרשמי של התחרות הוא פלייטיקה אפיק ישראל, מכיוון שהשנה נותנת החסות הראשית של התחרות תהיה חברת המשחקים פלייטיקה. "פלייטיקה אפיק ישראל" רשומה באיגוד האופניים הבינלאומי כתחרות בינלאומית רשמית שמעניקה ניקוד לרוכבים. בשנה שעברה צברו חברי נבחרת ישראל ניקוד שעזר להבטיח את הכרטיס לאולימפיאדת ריו עבור שלומי חיימי. התחרות נערכת בזוגות, והשנה חיימי יתחרה עם רוכב גרמני בשם מרטין גלות.



את התחרות יזם ומנהל בנו של גיורא צחור, גל. "ענף האופניים בישראל ממשיך להתפתח מדי שנה. השנה רוכב אולימפי יצטרף למרוץ ויעניק השראה לשאר הרוכבים", אומר צחור, "אנחנו מקווים שהענף ימשיך לקבל התייחסות ראויה. השנה מחכים לרוכבים מסלולים חדשים ומאתגרים, עם תוואי שטח מרהיב ביופיו. מסלולי התחרות יעברו בין נחלים, שטחים הרריים ושבילי בזלת הייחודיים לצפון".



צחור גם רוכב בתחרויות בינלאומיות יחד עם ד"ר עידית שוב. השניים סיימו במקום השני בתחרות קייפ אפיק היוקרתית שנערכה בדרום אפריקה והיוותה השראה לתחרות בישראל. "זה התחיל מזה שגל השתתף בתחרויות כאלה בעולם ואבא שלו ליווה אותו בצוות הלוגיסטי", מספרת שוב, שמתפקדת כמפיקה של אפיק ישראל ולכן לא תרכב השנה, "המועדון שלנו ארגן תחרויות קטנות בארץ, וגל ואבא שלו תמיד אמרו שצריך לעשות משהו כמו קייפ אפיק בישראל. החוויה שלו שם הייתה יוצאת דופן. לפני ארבע שנים אבא שלו נדרס בתאונת אופניים, ויומיים לתוך השבעה גל ידע שהוא מארגן תחרות כזו לזכרו".



כמות המשתתפים באפיק ישראל, שעובר צפונה לאחר שלוש שנים בקיבוץ דליה שברמות מנשה, הלכה וגדלה לאורך השנים. "התחלנו עם 250 בשנה הראשונה, אחרי שנתיים גדלנו ל־500 והשנה יהיו 600 משתתפים שירכבו בשלושת הימים", ממשיכה שוב, רופאת ספורט במקצועה, שעובדת בין השאר כרופאה של האקדמיה לספורט במכון וינגייט, "בנוסף, בשבת יש מרתון חד־יומי שבו ישתתפו עוד 300 איש. לפעמים זה קשה לא להשתתף, אבל כשאתה רואה שכל הרוכבים שמגיעים מקבלים את הדבר הזה שאני חווה ושהצלחנו להרים כזה דבר - זה מספק לא פחות".