ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לוועדת פרס א.מ.ת כי יחרים את טקס חלוקת הפרס ל-2017 שיתקיים בחודש ספטמבר הקרוב, משום שבין מקבלי הפרס נמצא גם השחקן והמחזאיי עודד קוטלר, שתקף בשעתו בחריפות את השרה מירי רגב ואת תומכי הליכוד ב" נאום הבהמות". בהודעה שהעביר לוועדת הפרס הסביר נתניהו כי "כמי שקוטלר הגדיר את מצביעיו 'בהמות לוחכות עשב' אינני רואה סיבה לכבד אותו".
נתניהו התייחס לנאום עוקצני שנשא קוטלר במהלך כנס אמנים יפו, ביוני 2015, שבו תקף בחריפות את שרת התרבות מירי רגב ואמר: "תארי לך גברת רגב את עולמך שוקט ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".
ממנהלת הפרס נמסר הערב למעריב אונליין כי למדו על הודעת ראש הממשלה מהתקשורת. 

פרס א.מ.ת – פרס האמנות המדע והתרבות, מוענק מידי שנה על הצטיינות והישגים אקדמאיים או מקצועיים בעלי השפעה מרחיקת לכת ותרומה מיוחדת לחברה. הפרס, בגובה מיליון דולר, ממומן על ידי קרן א.מ.נ. - לקידום המדע התרבות והאמנות בישראל, בחסות ראש ממשלת ישראל. הקרן רואה בפרס אות והוקרה לאלה הרואים את המצוינות כדרך חיים ואת מיצוי היכולות האישיות כצווי ליצירת עולם טוב יותר לדורות הבאים.
הפרס מנוהל ע"י ועדת הפרס, המורכבת מנציגי הקרן ונציגי ראש הממשלה. את משרד ראש הממשלה מייצג בועדת הפרס פרופסור אבי שמחון. עודד קוטלר הוא הזוכה בפרס  בקטגוריה תרבות ואמנות: בימוי ומשחק בתיאטרון. כשנשאל לאחרונה אמר כי אין לו בעייה ללחוץ את ידו של אף אחד אך באותה הזדמנות ימשיך להלחם על אמונתו.
 
יבגני אריה, ממייסדי תיאטרון גשר, הבמאי הראשי והמנהל האומנותי של התיאטרון הוא הזוכה השנה בפרס א.מ.ת לשנת 2017 בקטגוריית תרבות ואומנות בתחום בימוי ומשחק בתיאטרון.  מנימוקי וועדת השופטים לבחירתו של יבגני אריה כזוכה הפרס: "יבגני הינו במאי ואיש הגות, אמן תיאטרון, מהמקוריים והחשובים שקמו לתיאטרון הישראלי, ואחד מבמאי התיאטרון הישראלי המוערכים בעולם. הוא ביים אינספור הצגות ברפרטואר עשיר ומגוון הכולל מחזות של: צ'כוב, טולסטוי, מולייר, ברכט, חנוך לוין, יהושע סובול, מאיר שלו, ואחרים.
.